Followers

Khamis, 30 Disember 2010

Sira ubi kayu vs Maggie goreng




.
 Petang yang suram dan dingin.  Sejak pagi langit mendung saja.


Minum teh tarik , makan sira ubi kayu  dan mee maggie goreng.

Sira ubi kayu ini sengaja ditambah mee siput seketul dan dilebihkan air gulanya.   Ubi dan gula anau menerbitkan aroma yang wangi.


Mee maggie pula digoreng oleh Along.  Untuk tiga beradik empat bungkus sekali goreng.  Kejap licin semangkuk.


//time semua berkumpul, kalau boleh makanan mesti sentiasa ada bawah tudung saji

6 ulasan:

Abd Razak berkata...[Reply]

Assalamualaikum...

Kali pertama tengok dan dengar sira ubi kayu. Camner lak rasanya ya...ermm mee maggie goreng tu cam sedap jer..

kak Erna berkata...[Reply]

salam ibuintan..memang betul tu..masa semua ada dirumah ni..masak aje keje kita kan..dan tak membazir pun..

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam ustaz,

ubi kayu direbus dengan air dan dibubuh gula anau, sepatutnya likat tetapi saya tambahkan lebih air supaya kurang manis dan dapat dihirup, tidak perlu letak santan

cubalah, lagi sedap kalau sudah disejukkan

ibuintan berkata...[Reply]

betul kak erna,

apa yang dimasak, semua habis

anak2 tengah berselera

IMANSHAH berkata...[Reply]

salam, saya baru nak update pasal maggi..hehe, ibu dah update

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

salam..
maggie nie layan time lapor mmg sedap..


lagilah makan reramai..heheheeh