Followers

Isnin, 4 April 2011

Teman Baru.

Setelah beberapa kali berhenti makan dan rehat di Pantai Hiburan Kuala Rompin, kami telah mendapat teman baru. Sebaik  kami parking kete je, teman baru ni mesti datang.


Mula-mula kenal saling curiga mencurigai, namun sekarang makin mesra.

Ada cerita lucu tentangnya.  Pertama kali berkenalan, ketika itu kami membawa bekal gulai  ayam masak lemak cili api namun bila diberi seketul 'sidia' tak mahu makan, hanya merenungnya saja selepas menjilatnya.  Azim kata... dia tak tahan pedaslah... ibu..

Ibuintan yang memang suka teramat dengan spesis ni telah membasuhkan lauk ayam tersebut.  Haa.. memang sidia telah memakannya selepas ayam itu dibasuh.  Kami semua gelak...  rupanya kucing di Kuala Rompin tak pandai makan gulai masak lemak cili api dan tak tahan pedas. Setiap kali kami singgah di pantai itu, sidia pasti sedia menunggu.  Memang ada habuan untuknya. 

Pandangan sayunya semasa kami bergerak meninggalkannya sendirian semula.....  rasa sedih pula.

//rasanya kucing ini telah dibuang tuannya dan menjadi penghuni tetap di situ...

Agaknya apakah nama yang sesuai untuk teman baru kami ini?




32 ulasan:

sayangsayangibu berkata...[Reply]

Kak..
panggil je SI PODEH (,")

azieazah berkata...[Reply]

KAK, agaknya kucing kampung tu kot...

Bulu tak tebal, tapi mata dia cantik laaa...

ibuintan berkata...[Reply]

Sya,

hahaha... Si Podeh.. buleh gak tu

Podeh... Podeh... paham ko kucing tu bahaso nogori semilan ni

ibuintan berkata...[Reply]

aziee,

ye la, kucing biasa je tu, kucing jantan... bulunya nipis je

mata kucing kan.... memang cantek

Insan Marhaen berkata...[Reply]

kucing tu buat buat alim sebelum dapat makanan..

sekamar rindu berkata...[Reply]

salam...


ibu..saya cadangkan nama kccing tu..dinamakan " Dabuu"..nama manja "kelabu"

kakpah berkata...[Reply]

bawak je la balik..
bagi nama 'bungut'- buang dan pungut haha..

kak long berkata...[Reply]

kalau betino,sri mersing..
kalau jantan pak malau..
buleh?
kahkahakahkahhh!!!

ahmad humairi berkata...[Reply]

Assalamualaikum,

Ye...bawak balik je...nanti rindu-rinduan plak!

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..kalau dah sidia tu tak tahan pedas..apatah lagi rakyat di rompin tu kan..

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu...

saya cadangkan oasis..oasis adalah satu kawasan subur dengan pertanian di sebuah kawasan padang pasir yang kering..

sesuai dengan kucing ini yang dijumpai tanpa ada tuannya..pasti dia membawa rezeki yang bukan kepalang....

ibuintan berkata...[Reply]

IM,

kucing kan dah terkenal dengan trademark tu.... alim2 kucing namun mulanya malu2 kucing

ibuintan berkata...[Reply]

SR,

Dabuu ... ada iras bintang felem Tamil lak... hahaha

ibuintan berkata...[Reply]

kakpah,

kalau ikutkan hati nak je bawak balik... saya ni peminat tegar kucing tapi selalu kalah undi... 1 lawan 4 kompom 4 yg menang

Bungut... hahaha leh yo ditimbangkan

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong,

ni sah jantan... Pak Malau lah yo

berdagang yo lah deh... jauh jalan ea tu, pandai lak bepantun kali

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Cikgu AH,

nak bawa balik tapi tak menang undi
takde sokongan... anak2 dan abahnya tak minat langsung nak bela, suka2 gitu je bolelah, stakat beri makan

ibuintan berkata...[Reply]

kakerna,

iyo lah agak ea, memang pernah makan kat sana bayak yg manis dari pedas... hahaha terbawak ke kucing skali lak kan!!

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Shah,

oasis... cantek nama tu..

sayang tak boleh bawak balik, harap2 setiap singgah sana dapat jumpanya lagi

ibu memang mudah jatuh cinta dengan kucing, dari kecil suka sangat

azlina berkata...[Reply]

sedih pula baca n3 ni tiba2 je rindu kat bom..bom...he he..kucing rompin x mkn msk lomak yea..

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...[Reply]

kamera baru eh kak ?heeeee...


Jiran ada 4 ekor kucing.
Along nak bela tapi Adiq alergi pada bulu..

kesian dia...

Amy Syaquena berkata...[Reply]

comel tapi sayang amy x suka kucing huhuhu~

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

maksud akak, setiap kali akak ke pantai tu, mmg akan jumpa kucing ni?

namakan dia Si Pantai :P

ibuintan berkata...[Reply]

ina... hahaha begitulah agaknya


kucing sini biasa makan yg goreng saja kot

ibuintan berkata...[Reply]

Reen,

haah kamera baru yg lama dah lupus

anak2 akak Azim sja yg alergi tapi semua tak suka kucing ... geli

ibuintan berkata...[Reply]

Amy,

rugi tau tak suka kucing... boleh ilang stress bila memeluknya

ibuintan berkata...[Reply]

DZ,

kucing tu dibuang oleh tuannya di situ agaknya...

kawasan pantai itu ada beberapa buah kedai makan, selain kucing ini terdapat juga beberapa ekor lagi kucing lain

memang setiap kali kami singgah pasti jumpa dengannya, kiranya dalam dua minggu sekali pasti jumpa

adol ihsan berkata...[Reply]

Salam :

Nape ibu tak bawak pulang je? boleh dia rasa gulai cili api tawar hari-hari..

Hehe.. :)

ibuintan berkata...[Reply]

Adol,

takleh bawak la, ibu kalah undi.. 1 vs 4

yang 4 lagi tak suka kucing

Temuk berkata...[Reply]

As-Salam IBUINTAN

Mungkin boleh dinamakan SALEM. Bukan sempena nama penyanyi rock, tapi ringkasan bagi SATU LAWAN EMPAT. Kalau esok lusa jadi DUA LAWAN TIGA, tukar pula kpd DULTI. Bila sampai waktu kucing nak ditukar nama kpd LILKO dan hendak diambil balik ke rumah, diharap kucing masih menanti ibuintan yg baik hati....

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Cikgu,

hahaha.. klakar lah pulak

rasanya selamanya saya akan kalah undi, suami dan anak2 tak de sorang pun yang nak bela kucing

kat rumah pun saya hanya numpang kasih kucing jiran atau kucing yang datang ke rumah sbab dibuang, selalunya kucing yang datang hanya dibenarkan diberi makan di luar rumah saja

mereka cuma tak suka atas alasan geli dan alah

Sham berkata...[Reply]

namakan dia tom...tp bukan tom n jerry tu ye...

ibuintan berkata...[Reply]

cikgu Sham,

Tom TOm Bak ke?