Followers

Rabu, 6 April 2011

Milikmu... namaku.



Berkongsi...

v
V


Yang ada padamu..

Itulah nama ku!

Serupa tapi tak sama

Cantik kan...  kitalah!




39 ulasan:

Abd Razak berkata...[Reply]
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Abd Razak berkata...[Reply]

Assalamualaikum...

Ya misai kucing itu adalah kurniaan dari~Nya sebagai alat penyembuh dan yang ada di muka kucing tu, jangan cuba ditarik, nanti kena gigit..:)

IMANSHAH berkata...[Reply]

oooo misai kucing..yg bawah gamba apa

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Ustaz,

setiap kurniaanNya ada gunanya kan ustaz, memang popular sebagai ubat .....kencing manis umpamanya


kalau berani tariklah

ibuintan berkata...[Reply]

Iman,

yang bawah tu bunga daripada pokok misai kucing... boleh buat ubat

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...[Reply]

cantik misai kucing banyak khasiat.sekarang mana-mana rumah ada tanam misai kucing. Dulu dorang tak banyak yang tahu misai kucing banyak khasiat, pokok tu terbiar cam tu je.

Yan berkata...[Reply]

Hubby saya kan kak kalau dia rasa lain macam je kepala dia, dia petik daunnya dan terus kunyah..


Wahhh!! rumah baru nampak.. simple n sweet. suak..

Insan Marhaen berkata...[Reply]

meminumnya baik untuk buah pinggang, tak gitu?

adol ihsan berkata...[Reply]

Salam :

Miooww... Comel kucing tu,,
Bawah tu pokok ape pulak, ibu?

:)

ibuintan berkata...[Reply]

cik Ina,

betul tu.. selain boleh dibuat ubat, bunganya yang cantik juga boleh menjadi hiasan laman... sentiasa berbunga

ibuintan berkata...[Reply]

Yan,

makan macam ulam je kan... tapi jangan makan banyak, selai dua saja ....orang kata lah

ibuintan berkata...[Reply]

IM,

saya juga selalu minum air daunnya yg direndam dalam air panas... tapi taklah setiap hari

ibuintan berkata...[Reply]

Adol,

bawah tu bunga pokok misai kucing, ada ditanam di sudut halaman rumah... cantek bunganya

kakpah berkata...[Reply]

Lepas ni pulak, ambek gamba mata kucing ye ibuintan hehe..

ibuintan berkata...[Reply]

kakpah...


hahaha... tunggu kita korek matanya dulu


tak berbuah la, rendang berdaun je

kak long berkata...[Reply]

buah mato kucing?

nurkass berkata...[Reply]

hampir setiap rumah ada tanam pokok ni..
boleh mengubati penyakit kencing manis..

Kakzakie berkata...[Reply]

Misai kucing yg meow-meow tu tak ada khasiat. Tapi bunga misai kucing yg putih cantik bila dikeringkan boleh buat air minum dan penawar pada pesakit diabetic.

al-lavendari berkata...[Reply]

walaupun dah lama hidup di dunia ini .. inilah pertama kali saya tengok pokok/bunga misai kucing !

tikus berani dekat tak ?

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu..

sesekali bermonolog best jugak kan..dapat lihat perkaitan antara setiap makhluk ciptaan Allah SWT

kella berkata...[Reply]

misai kucing kan! :)

subhanallah...

ahmad humairi berkata...[Reply]

Assalamualaikum,

Owh!..misai kucing.

Ianya digunakan oleh kucing untuk menyukat lubang yang boleh dilolosi. Jika saiz lubang terkena misainya...bermakna lubang itu sempit dan tidak boleh dilolosi.

Yang satu lai misai kucing tu digunakan oleh manusia buat penawar kencing manis.

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

Misai kucing ni mmg bagus utk kencing manis & darah tinggi...

Amalkan...

Saya dah lihat ramai patient saya yg terkawal sugar mereka..hasil minum misai kucing

Amy Syaquena berkata...[Reply]

sama tapi x serupa , amy x suka kucing sebab alergic pada bulunya tapi amy suka juga minum air misai kucing coz baik untuk kesihatan...

ibuintan berkata...[Reply]

buah mato kucing.. tunggu berbuah dulu yo kaklong

ibuintan berkata...[Reply]

urkass,

memang akak pun tanam, cantik juga sebagai hiasan laman

ibuintan berkata...[Reply]

kakzakie,

misai kat meow2 tu sebagai pelaris je

teh misai kucing memang menjadi sebahagian ubatan sekarang ni... dah bayak dijual

ibuintan berkata...[Reply]

Pak Ngah,

tukus bercanda dibawahnya

rendang daunnya dan cantik bunganya... tanam di sudut halaman rumah pun cantik sebagai lanskap

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..kalau la dicabut misainya..apa jadi agaknya yang gambar atas tu..

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam shah,

kebetulan pokok misai kucing tu sedang berbunga maka ambil gambarnya.. gambar kucing pun ada lalu digandingkan bersama

ibuintan berkata...[Reply]

Kella,

ye... misai kucing, yang cantik dan boleh dibuat ubat

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumslam Cikgu AH,

betul ke camtu gunanya misai si meow tu... saya ingat hanya untuk mengesan sang tikus saje

memang terkenal sebagai penawar kencing manis kan

ibuintan berkata...[Reply]

DZ,

akak tanam pokok tu pun sebab dulu arwah mak pengidap kencing manis, setiap pagi arwah rendam tiga helai daunnya dalam air panas dan minum


memang kadar gula dalam darahnya tidak tinggi dan terkawal

ibuintan berkata...[Reply]

Amy,

kelebihannya kan... satu tak suka dan satu lagi lagi berguna untuk kesihatan

sal berkata...[Reply]

kucing dan misai kucing...

kucing tu comel..menghiburkan..
misai kucing..berguna utk kesihatan

semuanya brmanfaat..pd yg sesuai ..huhu..

n@m@n berkata...[Reply]

baru kenal pokok misai kucing, biasanya dengar nama je..hehe

S..U..D..@..I..S berkata...[Reply]

kucing mati tinggal misai...byk gunanya..teh misai kucing..turunkan darah tinggi dan kolestrol...

sekamar rindu berkata...[Reply]

salam....

ada minuman misai kucing di pasaran...tapi tak pernah minum pun..

Sasa Al-Sharif berkata...[Reply]

wah semat gmbr. hehe..

ibu kita pun tanam pokok ni. kita buat minum, rasa mirip teh tp agak kelat.

bancuh dalam botol minuman, letak dlm peti sejuk. selalu buat minum :)