Followers

Jumaat, 8 April 2011

Sabar .... sampai bila?


              Luahan hati seorang rakan sekerja diwall fbnya.......... banyakkan sabar wahai sahabat.

Orang yang bijak dipimpin oleh akalnya,
Orang biasa dipimpin oleh pengalamannya,
Orang yang bodoh dipimpin oleh keperluannya,
Orang yang zalim dipimpin oleh kata hatinya.











42 ulasan:

kak long berkata...[Reply]

sabar separuh dari iman...
tapi sampai mana tahap kesabaran kita...

kakcik berkata...[Reply]

Janganlah kita termasuk dalam golongan orang yang zalim...

Kakzakie berkata...[Reply]

Apa yg menyedihkan bila yang bodoh dan zalim dijadikan pemimpin....

Rozali berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan

nasihat yg sungguh berkesan

tahniah ibuintan

Wassalam

S..U..D..@..I..S berkata...[Reply]

dan kroni2nya dan syaitonnn gurunya.....

ahmad humairi berkata...[Reply]

Assalamualaikum,

Sabar...umpama air yang mengalir tenang dan perlahan, kan terus mengalir walau dihalang, dibendung, diempang...sehingga kan banjir bak tsunami yang bakal melanda.

nurkass berkata...[Reply]

emmm..
biasanya pemimpin begitulah yg ditatang bagai minyak yg penuh..
yg lain hanya dipandang sebelah mata..haihhhh..

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum...

alhamdulillah bos saya tidak sebegitu..sangat baik orangnya..menggunakan semua kelebihan staf dalam membangunkan organisasi..

semoga bos sahabat ibu itu berubah huhuhhhh

Abd Razak berkata...[Reply]

Assalamualaikum...

Sabar tidak ada batas dan hadnya...selama mana kita boleh bersabar, sabarlah. Sesungguhnya Allah berserta dengan orang yang sabar...

IMANSHAH berkata...[Reply]

kita mentimun

kakpah berkata...[Reply]

eloklah kita menjadi orang yang dipimpin oleh akal

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..semoga kita dilindungi dari dizalimi..

sal berkata...[Reply]

wah...yang tersirat dan tersurat..

mendalam maknanya tu..huhu..

azlina berkata...[Reply]

mungkin sebagai manusia biasa kekadang menghadapi saat2 getir terasa bergitu membebankan dan menyakitkan diri...tetapi selepas itu andai kita dpt menenangkan hati...bermuhasabah diri kita akan redho menerima semua itu sebagai ujian dan dugaan ...
tanda kasih dan sayang allah terhadap kita dan sebagai hamba allah..selayaknya kita di uji...

semuga ada jln keluarnya dan di permudahkan allah byk2lah bersabar

Sham berkata...[Reply]

hem kalau kerja kat luar bersepah-sepah boleh gak pilih yang lain kan...erm sabar ajelah...amiklah off sehari dua tenangkan fikiran...

LIPISLADY berkata...[Reply]

Sallam,
harap kawan tu bersabar ..
semuga di permudahkan Allah
segala urusannya,
berdoa supaya orang yang zalim
tu sedar kesilapannya.

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...[Reply]

Salam ibu,

Kat tempat makcik kerja pun sama gak tengok kulit. Nak wat cam mana selagi dia tak ganggu kita, okleylah.. buat adik, sabar ye.

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong,

sabar separuh dari iman...
tapi sampai mana tahap kesabaran kita... itu memang betul.. sampai bila???

ibuintan berkata...[Reply]

kakcik,

minta dijauhkan sifat itu dari diri kita

ibuintan berkata...[Reply]

kakzakie,

itulah yang amat menyedihkan

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Atuk,

hanya itu yang dapat diberikan, moga lega sikit tekanannya

ibuintan berkata...[Reply]

su,

bila kuasa membutakan mata

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumslam Cikgu AH,

dah pernah meletup namun tetap tidak diambil iktibar

ibuintan berkata...[Reply]

nurkass,

itu lagak pemimpim buta mata, buta hati dan buta akal

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Shah,

beruntunglah shah bernaung di bawahnya

sahabat sekerja Shah... maknanya!!

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Ustaz,

memang sentiasa bersabar, hanya mampu berdoa dan meminta pertolongan dariNya saja

ibuintan berkata...[Reply]

Iman,

ye...kita mentimun

dia... durian , durian yang busuk

ibuintan berkata...[Reply]

kakpah,

susahnya menjadi pemimpin yang dipimpin oleh akal kan, bila nafsu telah menguasai

ibuintan berkata...[Reply]

kakerna,

sedang dizalimi... hanya mampu berdoa dan pasrah

ibuintan berkata...[Reply]

Sal,

itulah maknanya, hanya yang merasa.. terasa

ibuintan berkata...[Reply]

Ina,

memang mengharapkan keredhaan Allah dan moga jalan keluarnya tidak berliku

ibuintan berkata...[Reply]

Sham,

cuti sehari dua.. selepas tu mengadap lagi, itu saja yang termampu dilakukan... namun akan berulang lagi

ibuintan berkata...[Reply]

lipislady,

hanya doa dan doa.. mengharapkan Allah berinya petunjuk dan hidayah supaya memimpin dengan betul

ibuintan berkata...[Reply]

Cik Ina,

sabar... sabar...dan sabar..

ada masa tewas juga

al-lavendari berkata...[Reply]

saya tambah lagi ..

orang yang tamak dipimpin oleh nafsunya !

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

selamat pagi ibuintan...
semua orang tahu ttg sabar...
tapi...kadangkala...ianya sangat2 menguji anak adam..
subhanallah

Insan Marhaen berkata...[Reply]

ye...buat macam IM.

Dah sepuluh tahun baru naik pangkat... berkat 'sabar' keh..keh..keh..

zeqzeq berkata...[Reply]

Assalam, ambik cuti, mencari isian untk sabar, cari dan cari

nyanyisunyi berkata...[Reply]

Mengjhadapi ketua atau siapa sj yg zalim memang akan buat kita tak sabar..tapi apakan daya kita hanya pekerja..cuma mmapu berkata sabar lah..

sekamar rindu berkata...[Reply]

salam..


saya sangat simpati apa yg berlaku pada sahabat ibuintan..
banyakkan sabar...

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...[Reply]

Minta kawan akak sabar selagi termampu. Berhenti dan cari kerja lain jika tak mampu.

adol ihsan berkata...[Reply]

Salam :

Sabar itu separuh daripada iman..
Apa pun yg terjadi, SABAR..

:)