Followers

Selasa, 13 Julai 2010

Sekeras kerak nasi.

                                                (dari Tok Google)
Petang tadi jenjalan ke blog sud@is kerana membalas kunjungannya ke blog ibuintan. Terpikat dengan entri nya bertajuk 'Jangan Ulangi Kesalahan'. Ini antara petikan entrinya :
..dalam kehidupan,
kita tidak boleh lari dari membuat kesalahan atau kesilapan ..........
banyak atau sikit, 
sengaja atau tidak sengaja,
atau pun secara sedar atau tak sedar....
                      kerana setiap kesalahan itu ibarat kita memaku ke dinding...
kalau banyak kesalahan tentu banyak paku yang kita tinggalkan..

paku-paku tersebut kalau di cabut sekali pun tetap meningalkan kesan...
semoga kita tidak banyak membuat kesalahan.....
supaya tidak banyak kesan paku
yang akan kita tinggalkan...
 maaf bermaafanlah jika ada

Betulkah hati wanita sekeras kerak nasi, senang jugakah seorang wanita menghulurkan salam kemaafan.

8 ulasan:

S..U..D..@..I..S berkata...[Reply]

tq ibuintan silakan...panjang2kn

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..akak pun dah pi jengok blog dia..memang baguskan..maaf dan memaafkan tu..rasanya mudah..tapi..tang jangan diulangi lagi...susah agaknya kan..sedar atau tidak selalu kesalahan2 itu berulang kembali

ibuintan berkata...[Reply]

tq sudi memberi..

ibuintan berkata...[Reply]

betul tu kak erna, tanpa kita sedar ulang mengulangi kesalahan itu yg tak sepatutnya kita lakukan

n@m@n berkata...[Reply]

agak tak paham apa yang berlaku..hehe

sebab 1st time sampai sini..

Entri terbaru chekgu

nak header percuma tak?

diraja22 berkata...[Reply]

botul tu ibu..
lg baik momaafkan yo..

ibuintan berkata...[Reply]

n@m@n, tak paham takpo lah, datang selalu nanti paham lahtu..

ibuintan berkata...[Reply]

diraja22..
trima kasih, memang kito kono memaafkan jugak, cuma nak ikhlas tu yang amat dituntut