Followers

Isnin, 19 Julai 2010

Jangan Cinta Bilang Benci.

Pernah tak dengar atau baca pantun di atas. Tu lah penangan orang kena 'komat'. Komat iaitu seseorang yang terkena ilmu pengasih atau minyak pengasih.  Orang yang telah dikenakan ilmu pengasih ni memang teruk jadinya, seperti pantun di atas, kalau tak merana badan merasai. Merasai tu ibarat hidup segan, mati tak mahu.  Kan ke parah tu....

Dari terlalu benci dan menyampah pada seseorang, bertukar secara automatik kepada cinta dan sayang yang separuh mati jadinya.  Ada lagi ke orang sekarang yang guna ilmu pengasih ni?

16 ulasan:

ked :) berkata...[Reply]

ish,,bahaya tol ilmu pengasih ni..
dahsyat kesannya..
agaknya ada org still guna kot??
:D

cuba ni virus datang menyerang

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...[Reply]

Salam Kak,


huiii... mintak dijauhkan.

takut betul.

Zaitun berkata...[Reply]

Nauzubillah,jauhkan dari kita.
Ada juga dengar orang masih gunakan,melutut dibuatnya.

S..U..D..@..I..S berkata...[Reply]

merasai ...kalau kat utara di panggil melanuih.....mintak dijauhkan

kak wan berkata...[Reply]

Ada...
RM yang berkaler kaler tulah dia....yang tu garenti ..kalah minyak pengasih...

ibuintan berkata...[Reply]

salam ked,
terima kasih sudi datang.
sekarang mungkin ada juga lagi agaknya, mungkin sebab cinta tak berbalas

ibuintan berkata...[Reply]

Reen..memang minta dijauhkan, sengsara jadinya

ibuintan berkata...[Reply]

kak zai, memang melutut dan merana jadinya, silap2 boleh tinggal keluarga dan ibu bapa

ibuintan berkata...[Reply]

S.u.d,
ye merasai badan, mak mertua akak kata mcam orang kurang siuman pun ada juga

ibuintan berkata...[Reply]

kak wan,
kalau yang bekaler2 tu, mau juta2 nilainya, memang tido tak lena

sahromnasrudin berkata...[Reply]

salam ziarah..camne saya leh terlepas follow dan bacer blog ibuintan nie..org N9 plak tue..kek kualo pilah erk....akhirnya saya follow juga blog ibu intan ini..jemput ke blog sy..tenkiu & selamat berblogging :-)

ibuintan berkata...[Reply]

tq sahrom,
lewat sikit takpe jgn tak jumpa dan tak singgah langsung, iyo akak org kualo pilah, 8km dari kuala pilah ...
akak pasti datang, tunggu saje...buatkan teh o dan pisang goreng paneh skali..hehehe

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..akak pun nampak juga pantun tu..
tak tau lah ada lagi ke orang guna ilmu pengasih tu di zaman sekarang ni..

a kl citizen berkata...[Reply]

tak pernah lagi terjumpa orang yang terkena ilmu pengasih ni...tengok kat drama adalah
harap2 jauh dari keluarga kita


terbaru dari saya : boleh buat menantu

ibuintan berkata...[Reply]

kak erna,
tak taulah kak, mungkin ada agaknye tapi tak seteruk orang dulu kot..

ibuintan berkata...[Reply]

cikgu normah,
sebab memang pernah terjadi lah tu maka ada yang didramakan...
ye minta dijauhkan dari ahli keluarga kita