Followers

Rabu, 30 Jun 2010

Merajuk

Kejap lagi nak ke sini.


Jemput Along. Along dijangka sampai pada pukul 11.00 malam ini dari Pulau Pinang  dengan menaiki bas  Along mewakili Pengakap N.S. ke Jambori Persahabatan Antarabangsa Malaysia 2010 yang diadakan mulai 25 hingga 30Jun di  Pulau Pinang.

Azim nak ikut sama tapi tidak dibenarkan, mesti tinggal di rumah temani Intan .  Merajuk terus masuk bilik dan tidur. Itulah anak-anak sekarang sikit hal pun merajuk, payah nak dibawa berunding.

12 ulasan:

Insan Marhaen berkata...[Reply]

Anak IM, Angah join Kedet Bersatu sekolah menengah hingga sekolah teknik. IM suka tengok gro beruniform ni. kemas tapi IM tak minat nak join...

tak tahu pasal apa.

IM juga minat marching...

kakcikseroja berkata...[Reply]

Hmmm.. macam tu la anak2.. rajuk mereka saje yang mereka tahu..

ibuintan berkata...[Reply]

salam Im,
seronok join unit beruniform, saya masa sekolah aktif PBSM cuma tak syok masa kawad je..
Along memang join Pengakap sejak sekolah rendah, setiap tahun join camping

ibuintan berkata...[Reply]

betul la Kakcik,
terutama yang bongsu ni, senang sangat merajuk..
mesti nak ikut je kehendak hati dia, tu yang ibu dan abah ye ni selalu naik angin..

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..dulu hero bongsu akak juga kuat merajok dan sikit2 moncong..sekali tu..akak panggil masa dia merajuk..tanya..apa masalah dia..kenapa merajok..kenapa marah dengan mak..
tak tau apa yang dia fikir..alhamdulillah..sampai sekarang dah tak merajuk..

ibuintan berkata...[Reply]

kak erna..
dah pernah buat juga camtu, sampai dia menangis minta maaf, tapi lama-lama buat semula...manja la konon kot..

Zaitun berkata...[Reply]

Merajuk nak lebih perhatian,tapi kak Zai tak bagi muka sangat nanti mengada2nya lebih.

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...[Reply]

saye pon selalu gak merajuk ni..

a kl citizen berkata...[Reply]

assalammualaikum

salam ziarah.
anak-anak sekarang memang kuat merajuk dan suka menunjukkan kemerajukan mereka...
biasalah tu, budak2..

ibuintan berkata...[Reply]

kak zai.. memang kekadang tu naik angin juga kita, memang tak boleh dibiarkan..

ibuintan berkata...[Reply]

salam cik aida....cik aida merajuk selalu takpe makin merajuk makin comel...

ibuintan berkata...[Reply]

akl ctzen...memang bebudak suka merajuk, tapi perasan yg perasan manja ye tu..