Followers

Ahad, 12 Jun 2011

Muafakat Jiran Part 2.






Semalam.... di rumah jiran, bergotong royong untuk persediaan majlis kendurinya hari ini.  Balik pukul sebelas malam tadi dengan keletihan.  Hari ini tidak dapat turut serta... urusan ke Mersing pula.



//esok selamat kembali ke sekolah kepada semua pelajar dan guru-guru.





23 ulasan:

Acik Erna berkata...[Reply]

ibuintan..akak baru makan pulut..tapi bilo nampak gambar pulut ni..boleh selero lagi..ish2..he he.

IMANSHAH berkata...[Reply]

Lama tak begini semenjak di bandar ni

sal berkata...[Reply]

assalamualaikum ibuintan..

dah puas gotong royong..
kena rehatlah skejap tu yee..

esok dah sekolah,
selamat kembali menjalankan tugas...
moga semua berjalan lancar..ameen

kaklong berkata...[Reply]

osah horgok ea kak kan..kok ado yg melatah laie lah ai...!!!terutamo kek macik-masik yg tongah kupeh bawang tu ko,eh halio ko tu kak?
kehkehkeh!!!

Yan berkata...[Reply]

seronok tgk. masak nasi dalam tong?

Zaitun berkata...[Reply]

Pulut kuning sedapnya...

Selamat kembali bertugas ibuintan.

sayangsayangibu berkata...[Reply]

salam akk
bestnya pulut kuning....sya sangat sangat suko makan...

nyanyisunyi berkata...[Reply]

kaki sape lah tu..nanti ingat halia lengkuas terpotong pulak mcm dalam maharaja lawak..hehhe...huh!lapar ni tguk menu2 kat atas..

Kak Aya berkata...[Reply]

teringat kalau kat kampung, suasana macam ni masih lagi diamalkan ...riuh rendah suara ibu-ibu yang sibuk mengupas bawang dan segala kerja di bawah khemah..

ibuintan berkata...[Reply]

kakErna,

sokgi masak somulo.. sonang yo masak ea kan

memang duo ari ni sey makan pulut yo, naik angin badan

ibuintan berkata...[Reply]

Iman,

duk bandar camtu la.. semua order saja

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Sal,

memang penat, tuan rumah lagi la penat tp seronok dapat menantu

ye.. sok kerja semula, insyaallah moga semuanya lancar....amin

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong..takdo yg melatah do..

tu bawang putih dan halio, banyak cerito ea bilo dah kumpul camtu... golak yo lah sambil buek kojo

ibuintan berkata...[Reply]

Yan,

tu kukus pulut.. nak buat pulut impit

kukus dalam batang kekabu yang telah dijadikan kukusan/dikorek isi dalamnya

ibuintan berkata...[Reply]

kakZai,

suka makan ke?

kampung saya setiap kali kenduri mesti ada pulut kuning, makan2 semasa kerja gotong-royong

ibuintan berkata...[Reply]

sya,

buat senang je tu... akak pun suka juga tp tak boleh banyak2..., angin

ibuintan berkata...[Reply]

Ida,

hahaha ..kaki salah seorang makcik tu, dah penat bersila la tu..dah kebas kakinya


nasib baik tak terkupas skali ..kan, sama halia2 tu

ibuintan berkata...[Reply]

kakAya,

kat kampung macam ni lah selalunya tapi dah ada juga yg tempah katering

macam ni lagi seronok, lagi terasa meriahnya.. dua tiga hari sbelum majlis dah ada orang datang menolong

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

sure penat tapi berbaloi2 kan..
ibu intan selamat bertugas esok hari ya

Cik Ina Do do Cheng berkata...[Reply]

perut cik ina ni tengah bermuafakat sangat nengok pulut ngan sambal ikan bilis tu. pagi lagi ye dah buat air liur ni meleleh.

nuwairani ismail berkata...[Reply]

seronok bila dpt buat keje kawen ramai2 mcm tu.

nurkass berkata...[Reply]

kalau kat tpt kass panggil rewang..mmg seronok camni..mengeratkan ukhuwah..

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu...muafakat membawa berkat kan..tahniah dan harap teruskan aktiviti sebegini