Followers

Isnin, 6 Jun 2011

Melentur buluh

Alangkah bestnya camni hari-hari.


Dua anak gadis remaja yang mengofer diri untuk memasak tengah hari tadi.  Intan dan kakchik (sepupunya)

Berselerak dapur jadinya.  Semua barang dikeluarkan, penuh atas meja kabinet.


Yang sorang ni pula setiap kali kecilkan api dapur, mesti apinya padam.  Untuk goreng sayur saja berkali-kali apinya terpadam,  Ye.. lah tak biasa dengan dapur tu!

Taraaa... hasilnya!


                                           Sambal udang..


                                        Kerabu..

      Peria goreng garing........ ketiga-tiga menu hasil tangan Intan.


                           Sawi goreng.. hasil tangan Kakchik...



 Boleh masak selalu ... ringkas namun sedap, terasa  masin, manis, masam dan pedasnya. Hari ini menunya berat ke sayur-sayuran, sesuai selepas dua hari ngadap nasi minyak dan lauk daging dirumah kenduri...

Namun ,selepas makan dan solat zuhur, dua-dua tumbang depan tv, penat sangat agaknya. Sinetron Indon melenakan kedua mereka.


13 ulasan:

nurkass berkata...[Reply]

amboiiiiiiii..
terliur tgk sambal udang tu..siap ada kerabu lagi..sedapnye...dah lulus la ni ye..hehe

Cik Ina Do do Cheng berkata...[Reply]

Baguslah tu dah boleh harap.senanglah ibu, masa time cuti sekolah ni. sedap, cik ina suka peria goreng.

anie,Nagoya berkata...[Reply]

smpi gitu ibuintan mengarah mereka memask?dera betul...hihihi....seronok kalo kat dapur riuh rendah.huhuhu...tak sabo nak berayo(la...posenya lom lagi dah nak berayo lak)

sal berkata...[Reply]

wah dah pandai masak, sedap nampaknya..

dah senang ibunya meninggalkan intan dan kakcik..boleh berdikari..

azlina berkata...[Reply]

asmlkm kak...

seronok kan ada nak dara...mula2 msk dh ok kalau msk selalu lagi sdp...kemahiran membentuk kesempurnaan..insyaallah..
btw punya letih masak no sampai tertidoq

ahmad humairi berkata...[Reply]

assalamualaikum,

ermmmm...yang paling nostalgik ialah piring sayur sawi tu...corak bunga kangkung....dah berzaman tu...kat rumah saya hanya tunggal satu...huu.

IMANSHAH berkata...[Reply]

sayur banyaknya..musti ska sayur,,saya sipi2 je suka sayur..kehkeh

Acik Erna berkata...[Reply]

ibuintan..bila berkawan..memang rajin budak2 ni masak kan..
ada bakat intan tu..kalau dah ibu kata sedap tu..

kaklong berkata...[Reply]

sesekali balik biar dio lak yg masak kak kan...nak yo ngaso anak2 masak...hehehehe!!!!

Yan berkata...[Reply]

cuti sekolah mmg masa depa belajar kan..

Zaitun berkata...[Reply]

Sambal udang nampak sedap mesti lulus buat menantu hihi....

Kakzakie berkata...[Reply]

Alahai ibuintan jelesnya kakak. Intan sudah boleh diharap nampak gayanya. Ada sepupu buat teman masak mesti lagilah seronok dia di dapur.

Penat jadi chef musim cuti :)

Myfrin's story berkata...[Reply]

Salam, ibuintan. Memang bagus klu anak2 dara ni pandai memasak. Bole la kita cuti beberapa jam, hehehe....