Followers

Khamis, 23 Jun 2011

Jom Sarapan.


Petang Ahad lepas singgah makan di restoran Anak Bapak di Bagan Pinang, PD.  Saya dan adik ipar order nasi goreng di atas.  Nasi goreng kan banyak versi dan nama.  Agak-agak apakah nama nasi goreng di atas? Di hidang juga bersama semangkuk kecil sup.  Supnya memang sedap. Nasi boleh tahan la..



//pagi2 dah kumpul lemak ..kan















41 ulasan:

ibundo berkata...[Reply]

nasi goreng cina ke..
ish.. bibik kakpah pagi ni masak nasik lemak tapi kita makan roti jer. takut nak berlemak2 sangat ni esp pagi2..

Kakzakie berkata...[Reply]

Kakak lihat macam nasi jagung goreng. Nak buang lemak tapi mata selalu laju melihat yg begini....

sayangsayangibu berkata...[Reply]

macam nasi goreng cino
kalau tengok bahan2nya lah

Yan berkata...[Reply]

eemm nak buat nescafe panas lahh... laparrrr

kaklong berkata...[Reply]

ado tolo mato laie..memang sodap..!

kakcik berkata...[Reply]

Kakcik juga sedang mengumpul lemak di pagi ini dengan memakan nasi lemak kurang masak yang dibeli tadi...

nurkass berkata...[Reply]

amboiiii..
siap ada telur mata lagi tu..nasi goreng cina kan..sedapnye..

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...[Reply]

huiyai...

sodap eh kak..


pagi ni saya menumpang bekfes kengkawan aje.. cucur udang dan roti jala.

Cik Ina Do do Cheng berkata...[Reply]

ibu cam nasi goreng cina je. mana ada lemak sangat tu.janji sodap.

Zaitun berkata...[Reply]

Kak Zai rasa nasi goreng cina.

Sesekali aje boleh makan nasi pepagi.

Sue berkata...[Reply]

aduhhh...blh tgk je...jamu mata

Acik Erna berkata...[Reply]

ibuintan..pagi2 dah ada jual nasi goreng..sedap dan kenyang la bersarapan kan..

Amy Syaquena berkata...[Reply]

nasi goreng biasa kot ibu intan..

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

Nasi Goreng Special?

Ternak lemak memang hobi yg best :)

sal berkata...[Reply]

tengok memang selera..

apatah lagi nasi tu dicetak mengikut bentuk mangkuk...

ibuintan buat pun sedap juga..

maiyah berkata...[Reply]

assalam..

nmpk sedap, nsi goreng cina kot

azlina berkata...[Reply]

assalamualaikum...
kak nah nampak menyelerakan perut tgh lapar ni

ibuintan berkata...[Reply]

kakpah.. kalau pepagi makan nasi lomak, memang sah lopeh tu mato nak lolap yo

ibuintan berkata...[Reply]

kakzakie... tu la susah betul la nak buang lemak2 yang dah bertimbun ni, makan nak yang berat2 saja

nasi tu memang banyak jagung dalamnya selain carot dan kacang pis

ibuintan berkata...[Reply]

sya... ha'ah kan tapi namo ea lain, namo ea digubah khas... hahaha

ibuintan berkata...[Reply]

Yan... kopi o satu, akak tak minum nescafe la... tak sesuai ngan perut ni

ibuintan berkata...[Reply]

tolo mato kobau.. yo kaklong

tu yg sodap ea tu, kek puncak lae tompek ea

ibuintan berkata...[Reply]

kakcik,

kalaulah saya beli nasi yg tak sempurna macam tu, memang cepat je sakit hati malah selera makan pun terus hilang

dah selalu terkena, dahlah santannya entah ke mana nasi pulak mentah... mau saja pulangkan balik nasi tu

ibuintan berkata...[Reply]

Kass... hahaha tu yg menggoda tu, lari ke laut diet

ibuintan berkata...[Reply]

rezeki tumpang,, syukur makin murah rezeki rakan tu kan

akak pun selalu juga menumpang bekal yg di bawa rakan2, seronok makan berebut2 dan bermacam2 jenis

akak pula bawa kekadang je...hehehe

ibuintan berkata...[Reply]

cik Ina,

lemak juga tu sebab ada telur dan sup

ibuintan berkata...[Reply]

kakzai,

tu lah saya pun sekarang ni tak boleh pula tak ambil sarapan, perut cepat je rasa pedih.. mesti nak makan yg berat2 sikit

ibuintan berkata...[Reply]

hahaha..sue, nak buat camna, jamu mata je la.....

ibuintan berkata...[Reply]

ka Erna,

kat kantin tempat kerja saya, pepagi lagi dah ada jual semua makanan yang berat2 ni... nasi lemak, mee goreng, meehoon ...macam2 lagi lah

tu yg ramai yg makin kembang tu

ibuintan berkata...[Reply]

Amy,

memang nasi goreng biasa saja, cuma namanya saja yg diubahsuai

ibuintan berkata...[Reply]

Doc DZZ,

nama kedai tu Restoren Anak Bapak... so nasi goreng ni dinamakan "Nasi Goreng Anak Bapak"

sebab festime masuk sini, nak lah merasa 'menu speselnya' ni... jadi tulah ghupanya nasi goreng anak bapak, rasanya biasa2 saja

ibuintan berkata...[Reply]

Sal,

tu lah digubahkan sikit..nasinya di bentukkan sebiji mangkuk, di letak sekeping telur mata di atasnya dan di susun beberapa ketul daging ayam digoreng tepung ranggup..serta semangkuk kecil sup

jadilah Nasi Goreng Anak Bapak

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Maiyah,

memang pun rasanya macam nasi goreng cina.. nama je diubah mengikut nama kedai makan tu... nak lebih komersil kot

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Ina,

hahaha... sabar je la, ina kena masak sendiri la kalau lapar

MulutPayau berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan.....

kalau jumpa makanan....malas pulak nak pikir pasal lemak...habis jer satu pinggan...baru mula pikir nak diet...hehehe...nasi goreng tu grnti sedap ya...

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

Tak salah kalau makan sesekali
itu kata pakar diet yang ayu jumpa masa sessi teraphy en zalie

ibuintan..
maaf berlori.. ayu lambat sampai ke sini....
yang pasti tetap akan berkunjung ke blog ibu bertanyakan khabar..

zul permatang badak berkata...[Reply]

Entahlah...makan pagi tak ada pilihan....nasi lemak/roti canai/nasi minyak/nasi dagang/nasi goreng....mee.....meehoon...laksa..
semua yg kenyang2....dan berlemak....

tapi kalau ambil biskut marie 2 keping kan senang........

itulaaa....tak dan jam 10, menggeletar pulak......lapar tu...

heran bulan puasa...tak sahur pun...

tapi gagah je....

kakngah berkata...[Reply]

namo eh..

nasik goreng bapak!

:)

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu..

nasi goreng hainan telur kot heheheeee

ckLah berkata...[Reply]

Tinggi busut tu...hehe

Amy Syaquena berkata...[Reply]

salam ibu intan..

semoga sihat hendaknya..