Followers

Khamis, 24 Mac 2011

Sayang si Pulut kuning.... rupanya jadi rebutan.


Petang tadi mesyuarat agung PIBG

seperti biasa

tugas wajib

bahagian makan dan minum

telah diputuskan oleh big bos

menunya

pulut kuning, sambal ikan bilis serta rendang ayam

minumannya tea-o dan tea susu

tempah kepada pengusaha kantin

makanan untuk 200 orang

yang hadir tidak mencecah 150 orang

tapi sayang ada yang komplen tak dapat makan

selama berurusan tiada masalah tidak cukup begini

memang rasa amat terkilan

kepada yang datang namun tak dapat makan, diharap jangan jeran 

tak sangka 'si pulut kuning' masih jadi rebutan

ingatkan menu dah ketinggalan zaman

rupanya masih jadi idaman.


41 ulasan:

ckLah berkata...[Reply]

Wah....terbau-bau aromanya! Mesti sedap air tangan kakNah tu...

PIBG kami Sabtu ni. Bihun dengan karipap ajelah kot. Standard jamuan cikgu.

Lepas tu sambung LADAP sampai pukul dua...huaaaarrrggghhh!

ckLah berkata...[Reply]

Tugas ckLah...macam biasa. Pegang mikrofon, jadi 'pelaung' .Hehe

ibuintan berkata...[Reply]

CKlah,

order sajalah... bukan sendiri masak

sendiri masak lagi tak cukup kot...


hahaha... mee hoon tu memang standard la tu, budget ciput... kan

ibuintan berkata...[Reply]

Cklah 2,

laung... jgn tak laung, lagi kuat lagi meriah

kasi gegar dewan tu

azlina berkata...[Reply]

assalamualaikum kak nah...

seronoknya jamuan pulut kuning semasa mesyuarat PIBG..ina hari rabu pergi mesyurat PIBG di sekolah anak tapi tiada jamu cuma bungkusan yg di bawa balik...menu sama dgn cklah meehun dan karipap..tak ada kekurangan peruntukan mungkin

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam ina,

selalunya mee hoon dan karipap juga tapi kali ni minta tukar menu pula..

sebab dah jarang orang masak agaknya, tu yang tak cukup pulak pulut tu

IMANSHAH berkata...[Reply]

wAH SEDAP TU IBU

IMANSHAH berkata...[Reply]

wAH SEDAP TU IBU

white rose berkata...[Reply]

sy suka sangat pulut jagung...
pastu tumis ikan bilis...

sedapnyee...

Muhammad Hafifi berkata...[Reply]

Pulut kuninggg...

Terkenang suasana kenduri di kampung..
=)

adol ihsan berkata...[Reply]

Salam :

Aisey.. lame dah tak pekena pulut kuning ni,, :)

sal berkata...[Reply]

amboi..pulut kuning..

sesekali buat kelainan menu dlm majlis spt tu, bes juga yaa..

kakpah berkata...[Reply]

pulut kuning dengan sambaal ikan bilis dan rendang.... memang kena tu. Patutlah berebut..

kak long berkata...[Reply]

pulut kuning makan ngn sambal bodoh...tapi sodap nek moyang!

nurkass berkata...[Reply]

amboi sedapnye pulut kuning cicah sambal ikan bilis..meletopss..haha..

kalau ada sambal ikan bilis petai lagi sedap..ngeeee

ahmad humairi berkata...[Reply]

Assalamualaikum,

Lain kali kalau nak kehadiran yang ramai, kenalah kita bagi tahu menu pulut kuning nih....mesti berebut punya...

Rozali berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan

ada yg tapau kut....

Wassalam

Yan berkata...[Reply]

Hubby saya suka sangat pulut kuning as breakfast boleh, lunch pun boleh in fact malam pun boleh. anak pun menurun, rasanya turunan dari arwah FIL..

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu..

serius sy ingat kenduri doa selamat..rupanya mesyurata PIBG..hebat la menu..berbeda sekali

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..memang pulut kuning masih jadi rebutan..
akak sendiri masih jadikan pulut kuning sebagai sarapan..
tak la selalu tapi tetap ada..

Pn Kartini berkata...[Reply]

Assalamualaikum:)

Oooo...akak pun ada tugas tetap berpecen gakk ekk..hheheh
kalau tinie bgh pamplet..kak CkLah dengan mikrofon nya..akak lakk org kuat jamuan yaaa:):)

Sesekali berpulut kuning mMG sedap sis!!

sekamar rindu berkata...[Reply]

salam...

pulut kuning yg best...:))

sekolah saya 30hb Mac ni mesyuarat...

Insan Marhaen berkata...[Reply]

huuuu.... kegemaran IM tu. Lagi best kalau lauknya kacang panjang/kerang

Amy Syaquena berkata...[Reply]

As'salam ibu..

Amy suka makan pulut kuning tapi di sebabkan amy ada gastrik yang teruk , amy di sarankan supaya mengelakkan makan pulut huhuhu~ sebab angin.. bila tengok pulut nie hati membuak2 teringin nak makan huhu~

ibuintan berkata...[Reply]

iman.. memang sedap tu sebab tak cukup

ibuintan berkata...[Reply]

WR,

tak pernah dengar lak pulut jagung..

enterpremlah resepinya, nak juga cuba buat dan rasa

ibuintan berkata...[Reply]

Hafifi,

kat kg memang masih buat pulut kuning kan bila kenduri... memang sedap tambahan makan beramai2

ibuintan berkata...[Reply]

Adl,

leh cari, ada ke kedai yang jualnya


minta mak buatlah... nanti kempunan lak....

ibuintan berkata...[Reply]

Sal,

tu la selalunya mee atau mee hoon, sesekali buat kelainan memang ramai yang suka


ubah2 selera

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong,

sobab makan ngan sambal bodoh la yg licin tu... memang sodap amek2

ibuintan berkata...[Reply]

kakpah,

tu lah pakejnya lengkap... memang tak cukup

nasib baik tak kena komplen lebih2

ibuintan berkata...[Reply]

nurkass,

haah... kalau ada petai lagi mantops kan


makan pulut ngan sambal je dah memang kena, memang sedap dah

ibuintan berkata...[Reply]

Cikgu humairi,

mualaikumsalam... hahaha masa beri surat jemputan, sertakan nama menu sekali ye


kalau camtu kena tempah double, mesti ramai datang

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Atuk,

hehehe.. takde sapa yg tapau, memang tak cukup


takde peluang langsung

ibuintan berkata...[Reply]

Yan,

wah.. peminat tegar betul tu, Yan kenalah buat selalu

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Shah,

memang beza, saja buat kelainan..

tak sangka semua suka

ibuintan berkata...[Reply]

kakerna,

betullah... saya jarang buat, ada mjlis saja, kalau untuk mkan biasa buat pulut tanak saja tidak pulut kuning

ibuintan berkata...[Reply]

Der Tinie,


memang itu tugas tetap n berpencen tu.. dari awal sampai sekarang


majlis besar atau kecil tetap itu juga tugasnya

buat kelainan pula kali ini, habis malah tidak cukup pula

ibuintan berkata...[Reply]

SR,

bolehlah cuba pulak di mesyuarat nanti... makan pulut kuning dengan sambal

ibuintan berkata...[Reply]

IM,

rendang kacang panjang dengan kerang ke...

lain orang lain sukanya kan, buat sendiri boleh ikut selera sendiri kan

ibuintan berkata...[Reply]

Amy,


laa siannya, memang pesakit gastrik memang tak boleh makan pulut2 ni... cepat je naik anginnya kan

maaflah mengganggu selera amy