Followers

Isnin, 7 Mac 2011

Janganlah berlagak sombong.

 Kepada hamba Allah itu



Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud:
“Orang yang sombong, keras kepala dan takbur, akan dikumpulkan pada hari kiamat, dalam bentuk semut yang kecil, yang dipijak mereka oleh manusia, kerana hinanya mereka pada Allah.” (Diriwayatkan oleh Al-Bazzar dari Abu Hurairah)


//berkata nanti dikata mengata, bercerita nanti dikata mengumpat



30 ulasan:

Rozali berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan

Ya Allah
jauhi kami drp sipat2 terhina begitu

Wassalam

kak long berkata...[Reply]

kepada hamba ALLAH itu,bertaubat la segera...!



susah gak kalau ado orang yg cam gini kan kak?

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan..semoga kita tidak bersikap begitu..minta dijauhkan..

white rose berkata...[Reply]

masya ALLAH,
minta2 kita semua dijauhkan dari sikap mazmumah ni...

Yunus Badawi berkata...[Reply]

semoga org itu cepat sedar dan bertaubat.

Tak kemana org yg sombong bongkak ni.

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...[Reply]

Tepat sangat sabda Nabi Muhammad SAW tu .

Makcik memang tak suka orang sombong ngan keras kepala.Bukan apa, nak sombong sampai mana, esok ko mati gak.

Biar je jangan pedulik orang cam tu.

kakpah berkata...[Reply]

jauhkanlah kita dari sifat jelek itu..

ahmad humairi berkata...[Reply]

Assalamualaikum,

Kalau dah tak tahan, tembak je....mane membuatnya. InsyaAllah ada ruang sinar untuk taufik dan hidayah Allah selepas itu.

Myfrin's story berkata...[Reply]

Salam, ibuintan. Semoga kita terhindar dari sifat2 begitu, amin...

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu..

terima kasih kerana mengingatkan kami..semoga ibu dan keluarga senantiasa dirahmati Allah SWT

azlina berkata...[Reply]

assalamualaikum....

kak nah..mudah2an kita dijauhkan dari terdiri dlm golongan org2 yg demikian..

♥ manje ♥ berkata...[Reply]

assalamualaikum

moga kita dijauhkan
dengan sifat2 macam ni ~

Amy Syaquena berkata...[Reply]

salam ibu..

minta di jauhkan la pada diri ki amin..

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Atuk,

ya begitu yag kita harapkan, semoga kita menjadi hambaNya yang sedar diri

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong,

mudah-mudahan begitulah hendaknya..
susahnya kita juga

ibuintan berkata...[Reply]

kak erna,

kita boleh berusaha menjauhi sifat2 buruk jika kita mahu... minta kita sedar siapa kita

ibuintan berkata...[Reply]

WR,

kekadang kita terlupa namun bila ada yang menegur, harapnya kita dapat menerima dengan redha dan sabar

ibuintan berkata...[Reply]

YB,

entahlah bukan tak ada yg menegur, namun tidak diambil iktibar

bongkak dan sombong hanya merugikan diri sendiri juga, memang tak ke mana

ibuintan berkata...[Reply]

Cik Ina,

orang camni tak ingat mati agaknya, dia perasan dia boleh menungkat dunia

memang tak layan pun, buek ngabih boreh yo!

ibuintan berkata...[Reply]

kak pah,

itu antara doa yg perlu kita titip juga, kita kan mudah lupo

merugikan diri kita juga kan..

ibuintan berkata...[Reply]

Cikgu Humairi,

boleh je, nak tembak ngan apa... ngan peluru ke bilik sempit kita

ngan kata-kata.. udah tembak dah

bako je belum...hehehhe

ibuintan berkata...[Reply]

myfrin,

amin..mudah-mudahan begitulah... takde maknanya buat orang menyampah je

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Shah,

amin...itu yg sentiasa diharapkan, moga Shah dan keluarga pun begitu juga sentiasa dalam rahmatNya

ibuintan berkata...[Reply]

Ina,

begitulah yg kita harapkan... terima kasih

ibuintan berkata...[Reply]

manje,


harapnya begitulah, harapnya kita sedar diri kita siapa dan bukannya sesiapa untuk bermegah diri dengan harta dan kemewahan dunia

ibuintan berkata...[Reply]

Amy,


amin... itu yg sebaiknya

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

subhanallah..
ibu intan, jauhkanlah ayu dari sifat sombong

terima kasih yer atas renungan nie..

ibuintan berkata...[Reply]

insyaallah Ayu, sekiranya kita sedar siapa kita, kita tidak akan dekat dengan sifat sombong sedemikian

ummu berkata...[Reply]

assalamualaikum ibuintan
benar kak,kadang kala nak berbicara,kena kena tengok kanan kiri atas bawah depan belakang ,susah.....walaupun dalam blog atau mukabuku.erm...
kak,pernah satu hari saya check dahboard wordpress saya,antara carian pengunjung blog saya ialah 'ibuintan'.agaknya perkataan ibuintan itu bawa tuah kot kak.
maaf andai terkasar bicara.

ummu berkata...[Reply]

oh ya, terima kasih ya kak ibuintan sudi tinggalkan komen pada entry saya."kalau kisah kita ditulis orang'.ia berkaitan tentang kisah saya yang ditulis oleh seorang penulis buku sebenarnya.