Followers

Jumaat, 18 Mac 2011

Apa bezanya?

Seorang rakan bertanya:


Apakah perbezaannya?


Belajar sampai ambil ujian dengan belajar sampai lulus ujian.


Yurannya juga berbeza.




26 ulasan:

al-lavendari berkata...[Reply]

perbezaannya amat nyata tetapi kalau yakin boleh lulus dengan sekali ambil, belajarlah sampai ambil ujian sahaja !

Kakzakie berkata...[Reply]

Biar ambil sampai lulus ujian. Sebab kalau gagal tak kena bayar yuran lagi.

Amy Syaquena berkata...[Reply]

Amy setuju dengan kak zakie..biar habis duit sekali janji jangan berulang kali..

P/s: finally ibu update jugak , dah 3 kali hari nie amy datang sini , last berupdate jugak walaupun entri pendek..lepas rindu sikit hehe...

ahmad humairi berkata...[Reply]

assalamualaikum,

bezanya kita sama-sama maklum....cuma persamaannya ialah belajar....belajarlah sampai ke liang lahad.

kak Erna berkata...[Reply]

ibuintan...walaupun berbeza..tapi tujuannya kan sama..

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

Belajar sampai ambil ujian = tak confirm 100% lulus kalau belajar kat situ.

Belajar sampai lulus ujian = confirm lulus 100% kalau belajar kat situ

✿....rossa alina....✿ berkata...[Reply]

haaa??xpaham..bila baca komen2 kat atas ade la paham sikit2..hmm..

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu..

perbezaannya :-

belajar sampai ambil ujian : ibu guna font merah

belajar sampai lulus ujian : ibu guna font biru

....dari saya yang baru belajar ambil ujian biru dengan merah sampai lulus..hehehehe

ibuintan berkata...[Reply]

tuan aji,

dia yakin boleh lulus walaupun ambil belajar sampai ujian saja, tapi takut pula kalau digagalkan

ibuintan berkata...[Reply]

kakzakie,

rasanya kalau ambil yang sampai lulus tu, gerenti luluslah tu sebab bayarannya pun lebih

ibuintan berkata...[Reply]

amy,

maaf ibu tak dapat updated selalu.. ada kerja sikit selain musim cuti sekolah ni laptop dan pc jadi rebutan

ibuintan berkata...[Reply]

cikgu humairi,

memang nampak jelas bezanya kan

duit yang membezakannya

ibuintan berkata...[Reply]

kak erna,

memang tujuannya sama, tapi jumlah bayarannya berbeza mungkin kerana ada sebab lain

dan pelajarannya tetap sama

ibuintan berkata...[Reply]

DZ,

dua-dua belajar di tempat yang sama, pelajaran yang sama, cuma bayaran yang berbeza, satu terjamin lulus sementara satu lagi belum pasti

ibuintan berkata...[Reply]

Dik rossa,

cuba-cubalah pahamkan ye

ibuintan berkata...[Reply]

mualaikumsalam Shah,

ni memang nak kena rotan ni... saje je tu

Rozali berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan

dua2 belajar utk ujian shj
bukan utk buat ilmiah

Wassalam

kak long berkata...[Reply]

yg penting duit,ada duit semua jadi...betu tak kak?

maiyah berkata...[Reply]

assalam..

dua2 pun belajar dan ambil ujian ;)

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

assalamualaikum ibuintan

wah!!!
soalan nie ala2 driving school..
ayu pilih yang belajar sampai lulus ujian..
walau mahal...
ayu dapat lesen,.

PS: baru balik dari kampung..jom tengok pau sambal utk ibu mengandung...heheheh....
rindu kat kak

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...[Reply]

ibu, dekat nak 5 kali, makcik baca. bukan apa, lambat sangat nak menangkap maksudnya. Makcik rasa lebih baik ambik sampai lulus ujian.. dijamin 100% lulus

cikceriacorner berkata...[Reply]

salam ibu intan..

salam kenal..

salam ziarah..

hehehe..kena buat sampai lulus kan..kang xlulus kene bayau..ehheh

IMANSHAH berkata...[Reply]

hurm, kalau saya belajar sampai lulus ujian..huhu

anie,Nagoya berkata...[Reply]

kita pun akan belajar smpi lulus.sbb tak mampu tuk kuar2 duit ni.bkn kedekut....jimat

Insan Marhaen berkata...[Reply]

IM belajar dari ujian Tuhan!

Sasa Al-Sharif berkata...[Reply]

lebih suka teks warna biru tu. teks kaler merah tu ada byk makna agaknya. susah nak ditafsirkan