Followers

Khamis, 25 November 2010

Mendung membawa hujan membawa rahmat.

Pagi... cuaca panas dan cerah.

Menjelang pukul 3. petang......



                                       Mendung dengan angin yang kuat.


               Lihat pokok kelapa yang tinggi menjulang itu sedang dibuai angin


 Diikuti


                                                


                                    Hujan lebat yang mencurah-curah.
        Membawa rahmat dan kegembiraan kepada Si Debab di dalam kolam tu...        

22 ulasan:

imanshah berkata...[Reply]

wah hujan2 pun sempat lagi update ye..laju internet

Yunus Badawi berkata...[Reply]

Tempat saya pun hujan dari pukul 2 lebih tadi tapi di Klang dan Port Klang kering tak hujan.

Masa saya balik dari Klang kena hujan kat Shah Alam.

Hujan setompok2.

Yunus Badawi berkata...[Reply]

Selalu bila saya ke Serting kat Bukit Putus hujan tapi sampai Tg Ipoh dah reda. Sampai PILAHdelphia langsung tak hujan hehehe

sayangsayangibu berkata...[Reply]

di bahau ni hujan je memalam, dah berapa malam hujan lebat dgn anginnya

ibuintan berkata...[Reply]

iman...
taklah lagu tapi masih boleh jalan..

hujan saja takde guruh dan kilat

ibuintan berkata...[Reply]

YB,

orang2 lama kata 'hujan lari'.. tak semua tempat hujan turun

ibuintan berkata...[Reply]

YB...
memang slalu camtu, malah kekadang kat rumah saya hujan lebat.. tapi kat tg. ipoh kering... jarak 1km saja

ibuintan berkata...[Reply]

sya,

skarang masih hujan kat rumah kak ni. tp taklah setiap malam

S..U..D..@..I..S berkata...[Reply]

sini pun mendung dan hujan juga ptg tadi
hujan membawa rahmat

kak wan berkata...[Reply]

Siapa siDebab tu nak juga kenal...
Kat tempat kakwan hujan + panas masing berebut - rebut.
Kalau sekadar hujan lebat syok yapi kalu angin ribut yg tak tahannya...rumah tepi, takut....

ibuintan berkata...[Reply]

sud@is,

kat sini hujan gerimis masih ada lagi... sejuk je pagi ni

memang membawa rahmat kepada tumbuhan dan kita juga, namun membawa kesusahan juga bila ianya berlebihan

ibuintan berkata...[Reply]

kak waqn,

nantilah saya perkenalkan siapa siDebab tu...

saya paling risau terutama bila ribut atau angin kuat sebab pokok kelapa dah saka.. tinggi2 pulak tu..pokok di rumah jiran

Werdah berkata...[Reply]

Salam ibuintan

teringat tafsir.. orang2 yahudi di Madinah tak suka kepada malaikat Jibril as krn menurunkan wahyu.. mereka suka kepada malaikat Mikail krn menurunkan hujan...

Sungguh hujan memberikan rahmat.. jika hujan ribut kita berdoalah sebagaimana nabi berdoa.. Allahua'lam.. tengok gambar.. ingat kampong halaman... terima kasih

sahromnasrudin berkata...[Reply]

salam ibu..semalam kat kuala pilah memang ujan lebat kan...

ibuintan berkata...[Reply]

salam kembali kak werdah,..

terima kasih berkongsi info... setiap kejadian Allah memang ada rahmatnya dan tidak kurang juga musibahnya

ibuintan berkata...[Reply]

salam shah..

semalam turun pilah ko?

hujan sampai ke malam, sekarang ni pun masih ada gerimis nye

Amy Syaquena berkata...[Reply]

salam..

sekarang nie memang musim ujan tapi kat sini siang x ujan , bile malam je hujan lebat.. sis amy tertarik la dengan pic2 tue, cantik..

ibuintan berkata...[Reply]

salam amy,

hujan malam membawa kedinginan yang melenakan lagi tidur... suka hujan malam tapi jgnlah yg ada ribut tu...

ala amy.. ambil gambar guna hp cabuk je..

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...[Reply]

Salam Kak,

Dah terasa-rasa sejuknya kak.

Kat sini tiap2 petang hujan.

Zaitun berkata...[Reply]

Minggu lepas kat tempat kak Zai hujan lebat sangat lepas tu disertai dengan angin kuat banyak pokok2 yang tumbang termasuk pokok mangga depan rumah.

Rahmat buat semua termasuk pokok2 nampak segar selepas hujan.

ibuintan berkata...[Reply]

salam reen,

ye masih sejuk lagi ni... hari ni langsung tak nampak matahari...

gerimis dari pagi

ibuintan berkata...[Reply]

kak zai,

betul tu... pokok2 nampak segar dan yang elok juga takyah siram bunga orkid pepetang camni..