Followers

Khamis, 3 Januari 2013

Sabar menanti.

Assalamualaikum... hari ni penat sangat rasanya. Balik dari sekolah pun lambat hari ni sebab ada mesyuarat sebelah petang.  Sampai je di rumah, tengok-tengok dah ada pulak cucu jiran yang menunggu,  Nak sambung tusyen lagi katanya.  Awalnya dulu cucu jiran ni hanya bercadang nak belajar masa cuti sekolah hujung tahun lepas saja tapi sekarang nak sambung pula.  Ibuintan tanya tak penat ke nanti sebab sekolah sampai petang (belah petang kelas Agama) ... cepat je Ikmal jawab 'tak sebab Ikmal nak kak Intan tolong ajar kerja rumah yang cikgu sekolah bagi'... Ikmal sebenarnya dah beralih cikgu tusyen kepada Intan, "kak Intan lagi baik tak garang'katanya. Hahaha yo la Intan suka melayan sukalah dia.

Lepas Asar pula Abahintan ajak pergi ke Bahau.  Nak hanta repeir laptop yang dah berbulan rosak.  Tak sempat nak menghantar, selalu pergi tapi lupa pula nak bawa laptop tu sekali.  Nii dah banyak kerja baru bising nak repair, Lcd nya saja yang rosak yang lain okey.  "Boleh siap cepat tak?tanya kat teknisyen. "Kalau ada barang cepat, kalau tak ada lambat ma"jawab teknisyen tu.  Alahai... dia beri tempoh paling lewat dua minggu.

testing... testing.... memang sah, ada cahaya tiada rupa!



Kemudian kami berdua singgah pula satu lagi premis.



terbaik... terpampang di cermin pintu masuk ke premis. Kedai seorang rakan guru.  Juga belum ada rezeki mendapatkan apa yang dicari oleh abahintan.   "Esok kita pegi Seremban la" katanya semasa berjalan ke kereta.  Ibuintan senyum je!




Sampai bila nak mengaler je ni cikgu! Aikk... sampai ko rang sumo muak la...










6 ulasan:

MulutPayau berkata...[Reply]

budak2 mmng suka mngaler....

Kakzakie berkata...[Reply]

1. Boringlah bila laptop tak siap lagi.

2. Baru kakak ingat Intan kan tunggu result SPM so bolehlah ajar Ikmal tu.

3. Seminggu ini masih slow lagi sekolah kan.. tapi anak kakak sebab dan tahun 4 dah ada homework.

ahmad humairi berkata...[Reply]

sampai pencenla kitani.......pegi sekolahhhhh je!

Ibuhani berkata...[Reply]

Mengajar sampai unur pencen ler.....hehehe....

Nora Karim berkata...[Reply]

lcd laptop rosak tu... adeh.. mesti mahal harga repairnya...

ibundo berkata...[Reply]

salam bu intan. Pokoba.. Sobut bahau tu toringat kek kampung. Lamo botul tak balik kampung ni. Last sokali ghayo haji haritu.
Camano 1st day sekolah. Ado yang molalak tak. kek tadika kpah ni huwaaa.. siap siap kono ponampa lai. Haha .. cikgu yang kono ponampa ngan budak yang monangih tak leh pujuk.. sabau je la.