Followers

Rabu, 21 November 2012

Meriah tapi perasaannya berbeza.


yang amat dinanti dan dihargai


... tak tau nak buat apa dengan bunga betik jantan ni



19 ulasan:

al-lavendari berkata...[Reply]

orang kata bunga betik tu sedap dibuat gulai .. saya belum pernah lagi makan.

azi berkata...[Reply]

Salam ibuintan...
Bunga betik boleh dibuat kerabu...
emak saya dan suami cukup suka kerabu bunga betik. Celurkan dulu dan buang air sebelum masukkan bahan-bahan kerabu...:)

Cho Zila berkata...[Reply]

tak tau... tapi yang buat ulamtu guna bahagian betik yang mana yerk.. kah.. kah..

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

Boleh dimakan ke bunga betik? saya mmg tak tahu..hihihih

hOtMaMa berkata...[Reply]

akk, klu uwan saya dia buat 'lawar' org tmpt lain saya tak tahu panggil apa.. daun betik tu campur sekali dgn bunga dia, rebus dng daun senduduk kalau tak salah saya supaya tak nak pahit sangat nanti.. resepi saya tak tahu sangat sbb tak menuntut lg.. haha.. tp saya suka sangat lauk nih, klu blk kg kompem saya suruh uwan saya buat lawar bunga kepayo.. hehe..

ummiross berkata...[Reply]

Seronok tengok pokok2 tumbuh subur kan ibuintan, sejuk mata memandang.
ummi pun tak biasa makan bunga betik jantan..

Zaitun berkata...[Reply]

SubhanAllah...cantiknya orkid tu,kak Zai pernah ada pokok tu tapi tak pernah berbunga.

ibuintan berkata...[Reply]

@al-lavendari

saya pernah makan tapi rasa pahit sikit

ibuintan berkata...[Reply]

@azi

oh ye ke... bahan kerabu yang lain cam biasa la ye

ibuintan berkata...[Reply]

@Cho Zila

buat ulam tu biasanya pucuk betik.. direbus dulu macam rebus pucuk ubi tu

ibuintan berkata...[Reply]

@Daddy Ziyyad

bunga betik jantan ni Doc, boleh makan tp akk tak pernah lak masak

ibuintan berkata...[Reply]

@hOtMaMa

lawar tak pernah lak dengar lagi.. gulai ke atau macam kerabu je

ibuintan berkata...[Reply]

@ummiross


bunga-bunga orkid ni ada yg sentiasa berbunga dan ada juga yg jarang2 sangat berbunganya ,... nak kena sabar menunggu

ibuintan berkata...[Reply]

@Zaitun



memang cantik... berjuntaian, selalu juga berbunga tu

NzA berkata...[Reply]

cantiknya bunga orkit tu......lebat bunganya....

kalau mak mertua sy dia celur je bunga betik tu cicah dgn sambal belacan..pahit la sikit....

Tanpa Nama berkata...[Reply]

salam buat kerabu. pucuk betik dan bunga buat ulam. celur dulu

MulutPayau berkata...[Reply]

cantiknya orkid tu.....lebat betul bunganya..

Saya tak pernah makan bunga betik...

Lai Alam berkata...[Reply]

orang kata bunga betik tu sgt berkhasiat utk kesihatan

Izan Ishak berkata...[Reply]

izan tak pernah makan bunga betik.. pahit kan org kata. tu yg takut2 nak makan... hehe