Followers

Sabtu, 24 November 2012

Hari Azim.


Nampaknya hari ni hari untuk cete pasal Azim saje.  Akibat dari bermain futsal selepas hujan (katanya) dia mula demam dan batuk sejak pagi tadi.  Menjelang petang batuknya makin menjadi.  Bila batuk dan berkahak maka sesak nafasnya pun datang.  Pukul tiga petang tadi terpaksa kejarkannya ke hospital.  Sedut wap... berasap-asap hampir sejam dalam bilik rawatan khas untuk asma.  Balik ke rumah dibekalkan dengan beberapa bungkus ubat.  Makan ubat, terus lena.  Bangun saja dari tidur mintak makan.  Lapar sangat katanya.


Bila demam  macam budak kecil... manjanya bertambah-tambah lagi.  Makan pun bersuapkan.  Tolong abaikan bantal busuk yang dipeluknya tu.  Tu bantal busuk wajib ada, kalau takde... tak demam pun boleh jadi demam.  Bantal peluk yang dibuatkan oleh arwah uwannya ketika dia darjah satu.  Dulu bersarung tapi sekarang sarungnya dah koyak, bila di ganti yang baru dia taknak.  Hilang bau katanya.  Alhamdulillah menjelang malam demam dan sesak nafasnya semakin berkurangan.  Moga azim dapat tidur lena malam ni.





17 ulasan:

kasihibu berkata...[Reply]

salam kak..
moganya azim cepat sembuh...
ada bantal busuk lg ye...sama dgn ayong jugak

kasihibu berkata...[Reply]

sedapkan azim mkn bersuap sya pun suapkan anak2 w.pun dah besar dan walaupun di mjlis kenduri ;-)

Pn Kartini berkata...[Reply]

mg azim cpt sembuh..
B-)

Acik Erna berkata...[Reply]

assalam ibuintan..moga azim cepat sembuh..anak acik pun demam selsema risau jugak.alhamdulillah sesak nafasnya tak datang

ibuintan berkata...[Reply]

@kasihibu

masa kecik takde bantal busuk Sya, sekarang je ni, tak kira tido siang ke malam ke.. mesti ada bantal tu

ibuintan berkata...[Reply]

@Pn Kartini


alhamdulillah... cuma batuk masih ada lagi

ibuintan berkata...[Reply]

@Acik Erna


mualaikumsalam kak... trima kasih, selagi batuknya masih ada sy risau jugak sesak nafasnya datang semula

NzA berkata...[Reply]

Alolo..kesiannya azim.....moga cepat sembuh ye.
Bila lagi nk manja2 kan azim...hehehe...

Kakzakie berkata...[Reply]

Kesiannya dia. Musim hujan dan sejuk kalau ada asthma kena lebih berhati-hati cikgu.

Suap.. biasalah cikgu. Kalau suap banyak sikit dia makan. Kita pun senang hati.

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

Hihihih..Azim siap ada bantal busuk lagi!

Memang Azim ada asma ye kak? Nebuliser tu maybe kena ulang setiap 6-8 jam, kalau attack nya teruk...Hope Azim terus sihat..sebab sekarang musim hujan...Durian dia boleh makan tak? Ada patient saya yg asthmatic, kalau makan durian, terus kena attack!

Zaitun berkata...[Reply]

Alhamdulillah Azim dah beransur sihat.

Bantal busuk...anak kak Zai pun ada tapi yang sibujang bukan yang perempuan..kih3.

ibuintan berkata...[Reply]

@NzA


anak bongsu ni memang manja sentiasa.. manjakan diri sendiri

ibuintan berkata...[Reply]

@Kakzakie

tulah... puncanya bermain bola dalam hujan lah tu, balik pun dalam keadaan basah


ibuintan berkata...[Reply]

@Daddy Ziyyad

alhamdulillah Doc.. hanya sekali je dia kena ambik nebuliser tu, dia mula kena asma sejak darjah empat.. tapi taklah selalu, selalunya dia kena bila dia ada batuk

dia boleh makan durian , boleh habiskn sebiji tu untuk dia sorang je

ibuintan berkata...[Reply]

@Zaitun


alhamdulillah.. dah sihat kakzai


hanya dia dan kakaknya yg ada bantal busuk, dua-dua tu arwah uwannya yg buatkan dulu... tu yang sayang sangat tu sebab mereka memang sangat rapat dengan arwah uwannya dulu

Nur-nba berkata...[Reply]

Salam.. Kak, tq atas doamu buat Nur dan bonda Nur..

Moga Azim lekas sembuh.. Sayang benar Azim dengan bantal busuknya tu.. Tentu dia rapat dengan arwah Uwannya dulu.. Lepas ni elakkan dia main futsal selepas hujan, takut kena kes yang sama berulang lagi.

ummiross berkata...[Reply]

Alhamdulillah, moga Azim sembuh sepenuhnya.