Followers

Sabtu, 5 November 2011

Saja je.... jom kita merendang.

Selamat berpuasa kepada yang berpuasa sunat Hari Arafah (9 Zulhijjah) hari ini. Esok pula hari  raya.  Selamat menyambut hari raya Aidil Adha kepada sahabat semua.


Masih tak pasti nak masak rendang ke tidak, nak masak rendang ayam  ke atau rendang daging.  Tak masak apa-apa kesian pulak  anak-anak tak ada benda yang nak dimakan.  Lemang memanglah tak buat, kerja  berat tu.  Yang pasti nasi impit mesti buat sebab itu sentiasa menjadi permintaan anak-anak. Kalau dah ada nasi impit kenalah masak juga rendang sekali kan.  Nasib baik abahintan dah beli daging dan ayam petang semalam....  tinggal nak buat pilihan saja yang mana satu nak direndang.


Okeylah... nak mula masak pulak ni, kang fikir panjang-panjang semua tak jadi.  Matahari makin tinggi tu. jangan ngadap lappy je!  Abahintan dah jeling-jeling tu... takkan tak paham-paham jugak ibuintan oiiii.  Masuk dapur cepat!!







10 ulasan:

luahfikiran berkata...[Reply]

SALAM,
BUAT EXTRA SIKIT ! NANTI, KAMI DATANG ! SELAMAT HARI RAYA KORBAN

atuk berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA
Semoga Amalan Kita Diterima Oleh Allah

rendang N9 tentu sodap....

Wassalam

Yunus Badawi berkata...[Reply]

Ibuintan mcm emak Adam jugak. Tak pasti nak masak apa utk esok.

Biasanya kami akan sibuk di surau menolong kerja2 korban. Yang datang ke rumah cuma adik kembar saya sekeluarga dan makcik saya dgn anak cucunya.

Slmt hari raya kepada ibuintan.

Acik Erna berkata...[Reply]

ibuintan baru nak fikir2..akak punyo dah masak..

sal berkata...[Reply]

selamat hari raya AdiaAdha..SAMA-samalah kita bermasak2kan..untuk fmly..

Yan berkata...[Reply]

Kami tgh sibuk prepare Berasak tu kak. Saya off kejap ni..heee.. sakit pinggang.

azieazah berkata...[Reply]

Selamat masak memasak. Asal saja Rendang, tak kira ler ayam ker daging. Kalu ada itik pun sedap Kak..

Ibuhani berkata...[Reply]

Salam Aidil Adha, ibuintan!

Cik Ina Do Do Cheng berkata...[Reply]

samalah kita ibu selalu kena jeling time ngadap lappy, lagi kalau perut suami dah lapau, sebelum dia ngap , haruslah bangun. meriah kan kat nogori sembilan, mesti kat kawasan tu ada yg bako lemang.

NzA berkata...[Reply]

saya suka makan lomang + rondang nogori....sodap......