Followers

Selasa, 15 November 2011

Periuk tembaga.




Pernah tengok tak?   Inilah periuk tembaga.  Periuk tembaga ini dibawa oleh seorang rakan guru semasa majlis korban di sekolah minggu lepas.  Besar dan berat.  Semasa majlis korban itu periuk ini digunakan untuk memasak sup tulang.  Dah masuk kategori antik ni kan.








30 ulasan:

@xiiinam berkata...[Reply]

Mahal nilai periuk ni...

Cik Ina Do Do Cheng berkata...[Reply]

kalau ada cik ina pun nak sebijik. susah nak dapat lagi nii.antik.

eelobor berkata...[Reply]

hehehe....periuk yang mempunyai nilai yang tinggi di pasaran. ramai yang tercari2 sekarang & memang antik sangat2

kaklong berkata...[Reply]

antik!
ghaso kaklong doreh ompuk daging kalau masak dlm piyok ni kan kak?

ibundo berkata...[Reply]

antik e tu bu intan.
kpah ado gong tombago poninggalan nek moyang. Osah boghek e.

cikgu Naman berkata...[Reply]

memang antik dan klasik..ehehe

azi berkata...[Reply]

Salam Ibu Intan..
Memang antik periuk ni..dan harganya sekarang ...memanggg..mahal..
baguslah cikgu tu...simpan barangan lama yang berharga macam ni...nak cari sekarang ni, memang tak dapat le...

Ati Masrif berkata...[Reply]

woww...

ati cukup suka barang2 antik
macam perkakas dapur :)

Nur Misnan berkata...[Reply]

Seriously kalau masak dlm periuk nih sure memang meletop rasanya... Jaga baik2.. ada harga

sahromnasrudin berkata...[Reply]

klasiknya ibu...

susah nak dpt zaman la nie..tp org pilah masih byk yg menyimpan kan

ibuintan berkata...[Reply]

ckLah... dah takde jual skarang ni kan sbb tk pernah jumpa pun

ibuintan berkata...[Reply]

cik ina...saya pun nak jugak sebijik tp tak pernah jumpa lak, ni pun pestime nengok ni

ibuintan berkata...[Reply]

elobo... memang antik, kalau jual mahal harganya tu


saya pun nak satu, buat koleksi

ibuintan berkata...[Reply]

yo la Long... paneh ea lain macam ko


copek yo sup hari tu lombut daging ea

ibuintan berkata...[Reply]

kakpah... ado tak ngotuk gong tu sesekali, barang antik lamo ni biaso ea borek2 kan

ibuintan berkata...[Reply]

cikgu naman... payah nak jumpa dah tu, silap2 ado yg melarikannya kan, dah klasik tentu mahal harganya

ibuintan berkata...[Reply]

Azi... mak cikgu tu memang simpan banyak barang2 lama, pinggan mangkuk lama pun banyak

ibuintan berkata...[Reply]

Ati... lagi antik lagi cantikkan, tinggi nilainya tu

ibuintan berkata...[Reply]

Nur... tu la, rasanya kalau ada peluang, ada juga yg minat nak mendapatkannya tu


value tinggi tu

Zaitun berkata...[Reply]

Kak Zai pun ada periuk ni tapi buat kat laman sebagai hiasan hehehe...

ibuintan berkata...[Reply]

Shah... tak juga rasanya, banyak juga yg dah menjual barang2 lama mereka


ada yg tak menghargai barang lama lalu dijual ke kedai barang buruk

ibuintan berkata...[Reply]

wah kakzai... lagi terer buat hiasan lagi, tak takut dilarikan ke

kakngah berkata...[Reply]

kono jago bebaik tu.. maun kono peteng dek mat pet.

sal berkata...[Reply]

periuk bukan sebarang periuk
periuk antik mahal jasanya..
merebus daging..cepat dn mudah..

Ibuhani berkata...[Reply]

pernah tgk....tp org tu buat hiasan. Sayang nak pakai.....sbb antik!

iza berkata...[Reply]

Assalam..
Pernah tengok senduk tembaga je, periuk belum lagi..

ummiross berkata...[Reply]

waa memang antik ni ibuintan, payah nak jumpa dah sekarang..

IMANSHAH berkata...[Reply]

periuk kuah laksa kuala ni

S..U..D..@..I..S berkata...[Reply]

antik klasik ...mana nak cari la ni...

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...[Reply]

wahhh kak.....

susah nak jumpa periuk camni sekarang..