Salah satu sebab mengapa tak suka ke hospital ! Tu tak termasuk lagi layanan nurse2...yang terkdg ada yang 'tak berapa mesra pelanggan'...aduhaiii... Lagi-lagi laaaaaa fikir 2 kali nak g!!Aduhaiii
nape tak tanya kat kaunter apa yg lama sangat? skrg open door policy. dialu2kan komplen time kejadian. lagi senang buat siasatan. tak patut dan tak logik la kalau patient tak ramai dia treat lmbt. ni kene siasat neh..
Dalam keadaan begitu, sama-samalah kita ingatkan diri kita.. sebagai orang yang bertanggungjawab dalam sesuatu pekerjaan jangan lah menyusahkan orang lain. Tetapi cubalah sedaya upaya sebagai pemudah cara kepada orang lain..
la tadi cikgu zul tension ngan klinik gomen, la ni cikgu plak. ingatkan dah berubah klinik gomen ni. geram bagi no punya cepat 7.30 pagi, nak memanggil nama pesakit susah bebenor.
suka entry ni. begitulah rutin sy tapi setakat ni alhamdulillah kerana berurusan dgn doktor dan KK yg sungguh efektif. bermakna situasi tersebut telah dibuktikan boleh diatasi.
bila sesekali berurusan di hospital/KK lain, jawapannya ialah PENAT, PENAT DAN PENAT!
FAHAM sesgt perasaan ibuintan masa tu.tak hempok sorang2 kita yg akan dipersalahkan.nnt le ibuintan, kita bukk clinic Anie.hahaha...semua penyakit dtg sekali gerenti smpi kehayat tak sakit2.lariiiiii.....
As-Salam Piagam hospital tu agaknya berbunyi: Beri tempoh menunggu semaksimum mungkin supaya pesakit alami tension, agar berbaloi doktor merawatnya! Klinik-klinik pakar pun, di mana-mana juga hospital awam sekarang ini, amat sesak & menyesakkan. Mungkin masalah pokok gomen = RM.
erm, ntahla... apalah nak jadi government service ni... sy dh lama tk gi hospital kerajaan ni... last thn 2008 kot, ms nk dptkan suntikan tuk gi umrah...
jangan tension2 nanti tambah x sht hairan juga kalau kosi lagi byk dr pesakit sepatutnya lagi cpt...
di manjung ni hospital kerajaan selalu ramai pesakit tapi menunggu tak lah lama sgt..kalau msk bilik dktor perempuan ok semua di check dan di tanya..cuma ada seorag 2 dktor mcm mls2 nk layan pesakit.. servis di wad pun ok..alhamdulilah..
kalau ke klinik atau hospital swasta di sini tetap kena menunggu pesakit tetap ramai bezanya doktor melayan apa sahaja pertanyaan kita...
50 ulasan:
Walau kerusi banyak kosong still nak kena tunggu berjam-jam ye ibuintan. Tension!!...
lumrah ibu intan......
yang selalu merasai adalah kita2.............
hujung2...
tunggu giliran..
hairan kan?
mana pesakitnya?
Cer tengok - piagam pelanggan dia tulis apa? Ke tiada piagam pelanggan?
Kalau ada - cer baca, kalau macam tak kena, cer tanya ...
Memang bertambah sakit kalau tunggu lama2 sedangkan bukannya ada orang ramai pun!
tengok doctor,nurse kehulu kehilir...
tah apo yg di buek ea gek ea...
sakit hati!...yg sakit bertambah-tambah sakit ea...!!!
biasalah kak.. dah nama nya gomen.. selalunya cam tu lahh..
akak sabar yeee
ciannya...
kalau saya, terasa makin sakit klu pergi kat cepital...
menunggu tu yg membuat rasa mangkin sakit..
assalamualaikum ibu..
itu hospital k.pilah ke hospital tuanku jaafar?
itulah kenyataannya..kne jumpe doc daddyziyyad pas nie kan
bertambah sakitlah sakit yang dah sedia ada ..
orang banyak duit bolehlah pergi columbia atau kpj kan !
bulan lepas pergi maternity check-up kt pusat kesihatan. pkl 8.30 pg amik nombor, pkl 12 tghr baru sampai giliran.
alasan - sorang jek doktor yg ada. ramai doktor taknak duty kat situ. masalah rakyat kah???
patutnya kalau kerusi byk kosong cptlh selesai urusan brjumpa doc...kalau camni la gayanya, org sakit makin brtmbahlh sakit....
yang sakit hati bila nurse dok borak2 sambil tengok katalog..
alahai kak..
kass pun selalu kena camtu masa bawa mak gi check up..pepagi buta dah dtg ambik no..petang baru balik umah..rasa nak bako jek..
Salam..
Hehe.. memang, geram giler bila terpaksa kena tunggu berjam-jam..
Tapi sabar tu kan separuh daripada iman..
:)
Assalamualaikum my dear IbuIntan
Salah satu sebab mengapa tak suka ke hospital !
Tu tak termasuk lagi layanan nurse2...yang terkdg ada yang 'tak berapa mesra pelanggan'...aduhaiii...
Lagi-lagi laaaaaa fikir 2 kali nak g!!Aduhaiii
pe2..saborrr jelah kann
kakzakie,
memang sah tensen.... lastnya disuspek darah tinggi
entahlah Ayu.... yang kecewanya juga menunggunya lama sangat tapi jumpa dr nya tak sampai sepuluh minit... tanya lebih kurang, beri ubat
kakcik,
piagam pelanggan ada, malah masuk je dah nampak... dah penat baca,.. sedap bunyinya, indah janjinya..
kekadang je menepati sebahagiannya yg tertulis
kaklong...yo la, nampak ea sibuk bona... sibuk camno tak pasti la pulak
datang tadi sakit porut, bilo lamo2 nunggu tambah sakit ati skali..
Yan... memang selalu sabar sebab kita dah berkehendakkan khidmat mereka
sabar je .. memang pun
Sal... memang pun, tu sebab makin takut pergi sepital
lagi lama nunggu lagi bedebar jantung
mualaikumsalam Shah,
hospital terdekat je!
tu la... agak2 doc ZZ tu bagi diskaun tak tuk kita2 ni
PakNgah ... memang tambah sakit!
tu la yang dilakukan oleh yang berkemampuan... macam PakNgah tu
masalah rakyat la tu, rakyat biasa....Kakngah
di kawasan luar bandar lagi lah ramai kekurangan dr, mereka pun ramai juga yg menolak berkhidmat di luar bandar
sian rakyat biasa ni ..kan
Nza... kalau ramai pesakit memang patutlah kita menunggu lama sebab biasanya hanya ada tiga empat orang saja dr yang bertugas...
akak taklah salahkan dr2 tu, mereka juga rasanya sama tensen ngan pesakitnya
Reen.... hahaha... pernah lihat juga
sabar kak, nanti lagi sakit pulak.. ;p
Kass... nak bako po nye? ati sendiri je yg tebako
masalah sejak lama dulu rasanya, kita sampai sebelum pintu di buka lagi... konon nak dapat no awal boleh selesai awal... jangan harap
Adol... ye nak, tau tu... sabar separuh dari iman...
memang sabar... sabar yo lah
Mualaikumsalam Tinie,
dah kena ke ospital, nak buat camna dik... bak kata PakNgah Komensen.. nak ke Columbia or KPJ tak termampu lagi
entahlah.. memang kecik hati jugak dengan sebilangan kecil para misi ni, kekadang mereka mcm lebih 'power' lak dari dr sendiri
sya... trima kasih dik... memang akak sabar je, takut penyakit lain datang
sekarang ni penyakit kan mesra alam ....senang saja datangnya
nape tak tanya kat kaunter apa yg lama sangat? skrg open door policy. dialu2kan komplen time kejadian. lagi senang buat siasatan. tak patut dan tak logik la kalau patient tak ramai dia treat lmbt. ni kene siasat neh..
Dalam keadaan begitu, sama-samalah kita ingatkan diri kita.. sebagai orang yang bertanggungjawab dalam sesuatu pekerjaan jangan lah menyusahkan orang lain. Tetapi cubalah sedaya upaya sebagai pemudah cara kepada orang lain..
la tadi cikgu zul tension ngan klinik gomen, la ni cikgu plak. ingatkan dah berubah klinik gomen ni. geram bagi no punya cepat 7.30 pagi, nak memanggil nama pesakit susah bebenor.
Rutin ckLah setiap bulan....beginilah.
Itu yg orang malas nak pergi klinik kerajaan ya kak...
suka entry ni.
begitulah rutin sy tapi setakat ni alhamdulillah kerana berurusan dgn doktor dan KK yg sungguh efektif. bermakna situasi tersebut telah dibuktikan boleh diatasi.
bila sesekali berurusan di hospital/KK lain, jawapannya ialah PENAT, PENAT DAN PENAT!
FAHAM sesgt perasaan ibuintan masa tu.tak hempok sorang2 kita yg akan dipersalahkan.nnt le ibuintan, kita bukk clinic Anie.hahaha...semua penyakit dtg sekali gerenti smpi kehayat tak sakit2.lariiiiii.....
Saya lagi tension....kena tukarrrr ke sekolah lain...huuu
Yoa... taklah bertanya lak, takut jawapan yg tak sepatutnya pulak di dengar.. tambah sakit ati lak nanti
Diana... mana2 pun sama kot, sibuk lain macam je
dah nak berurusan dengan mereka, nak buat camna terimalah je la keadaan ni
cikgu Muhamad,
saya paling ksian pada warga emas la... lama sangat menunggu berbanding masa rawatannya
alangkah baiknya jika ianya dapat di atasi, masing2 yg memberi dan menerima perkhidmatan berpuas hati
ckLah... mencabar kan..
akak juga berkemungkinan begitu, Jumaat ini penentuannya
Cik Ina.. semua yg berurusan rasanya pernah mengalaminya
tu lah, untuk mengelakkannya jagalah kesihatan sebaik mungkin
Si Madu Merah... kalau berduit dan mampu memang ada pilihan lain
tepuk dada tanya poket....hahhaha
AHP,
selama saya berurusan sejak dari mak dulu, rasanya masih begini...
beruntung AHp
tengk gambarnya pun dah tahu emmang lambat
As-Salam
Piagam hospital tu agaknya berbunyi: Beri tempoh menunggu semaksimum mungkin supaya pesakit alami tension, agar berbaloi doktor merawatnya! Klinik-klinik pakar pun, di mana-mana juga hospital awam sekarang ini, amat sesak & menyesakkan. Mungkin masalah pokok gomen = RM.
sabar je la orang tak ramai pun tapi tetap kena menunggu berejam2...
salam,
erm, ntahla... apalah nak jadi government service ni... sy dh lama tk gi hospital kerajaan ni... last thn 2008 kot, ms nk dptkan suntikan tuk gi umrah...
assalamualaikum kak nah...
jangan tension2 nanti tambah x sht hairan juga kalau kosi lagi byk dr pesakit sepatutnya lagi cpt...
di manjung ni hospital kerajaan selalu ramai pesakit tapi menunggu tak lah lama sgt..kalau msk bilik dktor perempuan ok semua di check dan di tanya..cuma ada seorag 2 dktor mcm mls2 nk layan pesakit..
servis di wad pun ok..alhamdulilah..
kalau ke klinik atau hospital swasta di sini tetap kena menunggu pesakit tetap ramai bezanya doktor melayan apa sahaja pertanyaan kita...
Catat Ulasan