Followers

Khamis, 28 Februari 2013

Ganjaran.

Seronok mereka bila dapat menggunakan komputer. Sebab tak ramai, hari ni hanya lima orang yang hadir , maka lima orang ni je lah yang ada dalam kelas Moral harini, empat orang tak hadir... siapa cepat siapkan kerja, boleh menggunakan komputer....  bersemangat mereka,cepat je memasing membuat kerja, tak ada yang berborak atau berleka-lekaan.  Dalam lima orang ni hanya seorang tu saja (berbaju ungu) yang boleh membaca lancar. Yang lain masih tersangkut-sangkut lagi.

Mereka hanya dapat menggunakan komputer semasa di sekolah.  Pembelajaran di dalam makmal komputer amat mereka sukai. Setiap kali waktu pembelajaran mereka mesti mencadangkan belajar di sini.  Mereka selalu berharap tiada murid kelas yang belajar ketika itu.

Ganjaran boleh menggunakan komputer kepada anak orang Asli ini sesuatu yang amat mereka nantikan. 



16 ulasan:

al- lavendari berkata...[Reply]

zaman saya sekolah rendah dulu nama komputer pun tak pernah dengar .. beruntung budak sekolah sekarang.

Acik Erna berkata...[Reply]

assalam ibu intan..dapat jugak budak2 tu belajar komputer kan

Kakzakie berkata...[Reply]

Senang cikgu nak control budak tak ramai. Walau mereka anak org asli tapi jauh lebih beruntung berbanding kakak dulu bayang makmal komputer pun tak ada..

Ibuhani berkata...[Reply]

Mesti budak2 tu excited dpt gunakan computer. Mgkn mmg itu masa yg mrk tunggu!

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

mereka dah ada akaun FB tak? hehehehe

ummiross berkata...[Reply]

nampak tekun betul mereka menghadap komputer tu ibuintan.Benda sukar nak dapat bagi mereka, tentu sangat2 dihargai kan.

NzA berkata...[Reply]

mungkin kt rumah mereka xde komputer kot kak.sebab tu mrk exited sgt....
kalau murid2 sy depa dh xheran sbb lappy mrk lebih canggih brbanding yg cikgu punya....huhuhu....

sal berkata...[Reply]

wah..sukalah mrk dpt komputer...2 jam pun tahan, kan..

ibuintan berkata...[Reply]

@al- lavendari


zaman saya pun sama jugak PakNgah ... mano ado donga komputer ni.... memula jumpo dulu pun raso takut2 berani yo nak guna

ibuintan berkata...[Reply]

@Acik Erna

wassalam kak.... seronok mereka kak tapi mereka suka nengok gambar2 je la

nak buat yg lain tak berapa pandai baca

ibuintan berkata...[Reply]

@Kakzakie


zaman kita sekolah dulu mana ada benda ni semuakan... memang untung mereka banyak pendedahan baru

ibuintan berkata...[Reply]

@Ibuhani

betul tu ... memang ni masa yg amat mereka tunggu, setiap waktu dalam lima belas minit sy beri mereka guna komputer... tengok2 gambar yg mereka suka

ibuintan berkata...[Reply]

@Daddy Ziyyad



hehehe... takdo doc... kat makmal sekolah fb kena block

ibuintan berkata...[Reply]

@ummiross


betul ummi... dapat klik gambar satu demi satu pun mereka amat seronok

ibuintan berkata...[Reply]

@NzA


hehehe Nza... kalah cikgu ye

memang la Nza, mereka semua anak orang Asli ... tak ada sorang pun yg ada komputer di rumah mereka

ibuintan berkata...[Reply]

@sal

suka sangat.. walaupun tak lama, janji dapat guna