Followers

Ahad, 16 Disember 2012

Rezeki jangan ditolak.


Yess.... Induk ! memang adik ipar terbaik.  Di saat akak iparnye pusing-pusing dan pening-pening lalat memikiran menu untuk lunch ari ni.. masuk mesej ni.... yabedabeduuu...

 "intan, ajak abah balik umah uwan' kerah ibunya. 

 'knapa bu' tanya balik si Intan ni....

 'Induk ajak balik umah uwan, lunch kat sana so kite takyah masak. Kalau ibu yang ajak abah taknak, abah kate ade keje'
v
 v
v
v

'Okey bu... abah kata 'jom'.


Yesss.......... abah memang selalunya kalah dengan pujukan Intan.  Alaa... abahintan pun bukannya ada kerja serius pun, kerja jaga durian je... hahaha durian lak lom gugur lae so abahintan sibuk jaga durian dari kera dan tupai je.  Nasib la bang ye... balik kang ibu tolong halau tupai tu.



6 ulasan:

al-lavendari berkata...[Reply]

saya juga baru balik dari makan kenduri rumah tokeh tempat saya selalu beli barang dapur kat Matahari Heights.

azi berkata...[Reply]

seronoknyaaaa..tak payah masak.!!!..

citarasa rinduan berkata...[Reply]

hehehehe..

rezeki xternilai

Kakzakie berkata...[Reply]

Makan berkumpul anak-beradik-saudara-mara-sepupu-sepupu mestilah sedap tak kiralah apa hidangan pun cikgu.

myfreeminded berkata...[Reply]

saya duduk sebelah rumah mak aje, tapi susah tul nak makan berkumpul dgn adikbradik kat rumah mak, sebab anak ke 3 saya x suka keluar rumah dan kalau ramai org kt rmh mak. Kalau g jln rmh mak x sampai 2, 3 mnt, dh ajak balik. Pernah curi2 kuar g rmh mak berborak dgn adikbradik yg balik berkumpul, x dan lama dia dah datang cari ajak balik.. :)

Nora Karim berkata...[Reply]

adeh...tu la pening nak mikir masak lauk apa... huhuhu hari2 masak sampai daht ak de idea... hahah