Followers

Isnin, 10 Disember 2012

Hatiku juga hancur berkecai.



Yang ditunggu dah tiba
Girangnya hati tidak terkata
Tak sempat-sempat terus membuka
Tapi sayang ..alangkah hampa
Yang diterima tidak seperti yang dijangka
Semuanya telah menjadi rangka
Pecah berderai memang tak dijangka
Hatiku menjadi amat hampa
Hancur berkecai umpama kaca-kaca itu juga

Apa nak buat jika ianya bukan rezeki kita
Pasti bukan salah si tuannya
Tuannya dah cuba berusaha
Membalut, membungkus berlapis-lapis dengan  usahanya
Namun nak buat macam mana
Bila orang tengah mungkin tidak sengaja
Mungkin terbaling, mungkin juga dihumbannya
Ye lah barang tu kan bukan dia yang punya
Dia bukan rasa apa-apa
Itu hanya kerja dia
Yang penting dia buat kerja DIA..

Hasil kerja??????

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... mau nangis maaaaaaaaaaaaaaaa



Hanya ini saja yang masih ada
Bapaknya dah hancur.... tinggal penutup saja
Anak-anak pulak tinggal dua
Maka jadilah pasangannya bagai janda
Tak tahu nak dibuat apa
Simpan je la............ abih cerita.



16 ulasan:

Ayu azmir berkata...[Reply]

ala.. sianya... tak ada rezeki...

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

eerkkk!..barang kaca kalau hantar by post mmg high risk pecah...sebab budak pos kadang2 mmg tak guna otak, main baling aja walaupun ternyata ada label FRAGILE

Yunus Badawi berkata...[Reply]

aduh sedihnya.

Dihantar dari mana tu?

Izan Ishak berkata...[Reply]

sedihnya ibu intan, inilah risikonya kalau brg2 kaca guna pos kan.

atuk berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan

cuba berhubung dengan syarikat yg menghantar, kalau2 boleh dia ganti, sebab ada insyuran...

ibuintan berkata...[Reply]

@Ayu azmir

memang takde rezeki Ayu... dapat kaca berderai je

ibuintan berkata...[Reply]

@Daddy Ziyyad


betul la Doc... budak2 pos yg uruskan ni memang jenis takde otak, akak rasa pun memang diorang main baling je

ibuintan berkata...[Reply]

@Yunus Badawi


memang tersangat sedihnya YB... dihantar dari Kulai tu

ibuintan berkata...[Reply]

@Izan Ishak

tu lah Izan... tak terkata jadinya

pernah dah beberapa kali berurusan barangan kaca ni secara pos.. okey je tp menggunakan pos laju la... ni baru pertama kali secara pos biasa... hancuss

ibuintan berkata...[Reply]

@atuk

Mualaikumsalam Atuk... dah berhubung dengan penjualnye je, pos guna pos biasa je, tu yg hancur jadinya

Pn Kartini berkata...[Reply]

sabar kak yaa..
:(

sal berkata...[Reply]

Apa nak buat..moga dpt pengganti baru

citarasa rinduan berkata...[Reply]

subhanallah..

perasaan y sama ayu alami..

sedih..

ayu bt koleksi jer. boh ngan gam gajah

kak nora berkata...[Reply]

kesian nyer...dah jadi yatim piatu ..dahlah maknyer tak tau kemana..

makchaq berkata...[Reply]

Sedihnya... dapat makchaq rasakan rasa terkilan tu.. ialah benda yang kita tunggu, bila dapat macam tu...
tapi apa nak buat dah bukan rezeki...

NzA berkata...[Reply]

huwaaaaa......saya turut sedih melihat koleksi yg cantik berkecai....