Followers

Ahad, 11 September 2011

Penyambut tetamu


السلام عليكم Salam Aidilfitri di hari ke 12 Syawal.  Selamat menunaikan puasa enam syawal kepada yang berpuasa.  Selamat menghadiri rumah terbuka kepada yang menerima jemputan rumah terbuka.  Hampir dua minggu  sepi dan bercuti dari berblog, insyaallah kini akan muncul kembali. Rindu dengan sahabat bloggers semua, tentu banyak cerita raya dan entri2 menarik sahabat yang telah terlepas baca.

Sebagai pembuka kata...kalau blog lain enterprem gamba raya sefamili, blog ibuintan interprem gambar si'penyambut tetamu' ni pula.  Jelita kan... setia siang dan malam sebagai penyeri di porch.





                                     Menjadi latar untuk berposing juga.


Raya tahun ini seronok melihat banyak orkid yang mengeluarkan bunga.  Ada yang masih berkembangan dan ada juga yang telah layu...









22 ulasan:

kaklong berkata...[Reply]

ado yg tetamu dtg mintak bwk balik tak?heheheh!!

NzA berkata...[Reply]

cantik!!!!!!bunga orkid thn lama....

yan berkata...[Reply]

gamaba orkid pun ok... yg penting org nya muncul.

sal berkata...[Reply]

beraya dengan orkid..rumahnya pasti menawan dan serinya naik..

MulutPayau berkata...[Reply]

cantiknya....!!!!Mmng kreatif...

Zaitun berkata...[Reply]

Cantik bila disatukan dalam satu pasu,good idea.

Orkid kat taman kak Zai pun ada yang mengeluarkan bunga.

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong.. yg ni takdo, tapi yg lain ado la


kalau ada anak yg boleh diberi, boleh juga... namun ada pokok yg tertentu saja la... hahaha terpaksa kedekut sikit

ibuintan berkata...[Reply]

Nza... yg ini masih kekal kembang walaupun dah hampir 3 minggu berbunganya

ibuintan berkata...[Reply]

Yan... ye kini muncul kembali

lama berehat lain macam juga rasanya

ibuintan berkata...[Reply]

Sal... naik jugalah seri sikit2


memang minat sangat dengan orkid, boleh reles tensen

ibuintan berkata...[Reply]

MP.. atas idea bersama suami...dah lama buat dan ada dua pasu lagi, namun tak berbunga banyak seperti yg ini

ibuintan berkata...[Reply]

Zai... bolehlah tukar2 bunga

alangkah baiknya kalau dapat begitu kan

Cik Ina Do Do Cheng berkata...[Reply]

ibu intan tak boleh lama kat sini, tengah lipat kain ni. tengah rajin cam ni tak boleh lengah-lengah.

amboi beruntunglah orkid tu ye jadi penyambut tetamu. sempat lagikan selamat hari raya maaf zahir batin.cik ina suka nak tanam okid ni.siram air beras, elok ni.

Cik Ina Do Do Cheng berkata...[Reply]

ibu intan tak boleh lama kat sini, tengah lipat kain ni. tengah rajin cam ni tak boleh lengah-lengah.

amboi beruntunglah orkid tu ye jadi penyambut tetamu. sempat lagikan selamat hari raya maaf zahir batin.cik ina suka nak tanam okid ni.siram air beras, elok ni.

Amie berkata...[Reply]

memang sungguh jelita.... takut ada yang berkenan terus dibawa pulang he hehhehhh

IMANSHAH berkata...[Reply]

sayang benor ye ?? hu hu

S..U..D..@..I..S berkata...[Reply]

cantik tanaman okid kreatif dan menjadi2 ramahnya

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

sekarang nie mmg tengah musim berbunga buat si orkid2...

tapi lihat orkid ibuintan, ala2 kembar 3 gitu..
pandai ibuintan ubah...

ibundo berkata...[Reply]

elok bebungo oked tu.
selamat hari raya

ahmad humairi berkata...[Reply]

Orkid kat umah saya....berkembangan sepanjang tahun....orkid pelastiK!!

al-lavendari berkata...[Reply]

bunga levender boleh ke tanam dalam pasu cam tu ?

Temuk berkata...[Reply]

Sambil beraya orkid nampaknya tahun ni, ibuintan. Wow, kalau semua orkid menaik dan berbunga lebat, pasti jadi lebih hebatlah 'gubahan' dalam pasu itu.