Followers

Rabu, 11 Mei 2011

Roti Telur ..... nasiblah yo!

Jom kita buat roti telur.

Mula-mula kita buka dulu buku resepi.


Nampaknya buku ni selalu digunakan, takpun main sumbat je dalam beg.  Bagus!


Hai, baru masuk bulan lima, belum pun setengah tahun. 

Macam dah di gigit tikus je!


Jom kita cari resepinya.  Dah lama lah tak buat, rasanya senang saja tapi tak pe lah ...  kita semak resepinya, rasanya ada tulis dalam buku-buku  ni.

Buku resepi satu.

Alamak! Tak lengkaplah pulak!

Buku resepi dua.
Juling mato den!

Buku resepi tiga.

Adohai...

Kensellah buat roti telur.  Resepinya mencurigakan.

Apa kata kita cari info tentang makanan seimbang.  Berguna tu terutama buat ibu-ibu yang prihatin  dan selalu menjadi chef di dapur.

Info 1. 


Info dua.


Okey, puan-puan.. Faham dah apa itu makanan seimbang.

Tulah sebabnya cikgu-cikgu banyak yang tak dapat dipisahkan dengan ubat darah tinggi dan banyak yang menjadikan  cermin mata tebal-tebal sebagai teman sejati.  Nak buatk camno.... inilah antara penyebabnya!

20 ulasan:

nuwairani ismail berkata...[Reply]

salam ziarah...sbg seorg guru, memang juling mato den ha...erm...kalau bab penulisan ni, kadang2 boleh geram, kadang2 melucukan pon ada...tp tulisannya masih ok, dan boleh dibaca sebijik2.kiut!!!

ckLah berkata...[Reply]

Hehehe...
itulah sumber hiburan seorang cikgu....




comel, kan!

Yunus Badawi berkata...[Reply]

Salam ibuintan,

kalau mcm ni, hilang terus selera nak makan roti telur huhuhu

Yunus Badawi berkata...[Reply]

Saya tabik golongan cikgu yg sanggup menghadapi kerenah pelajar2 yg pelbagai ragam ni.

Solehah berkata...[Reply]

haha..macam tak sempat salin habis ja resepi roti telur yang 1st tu. tak sempat sebab cikgu dah masuk kelas kot.

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...[Reply]

hahahaha... sabo je ye ibuintan.
lagi2 budak sekolah rendah,kan???

Cik Ina Do do Cheng berkata...[Reply]

ibu intan, masa sekolah makcik tak suka simpan buku sekolah menegak dalam beg, sampai ke anak makcik pun makcik larang, sebab takut buku jadik cam tu. hari-hari makcik kena pastikan buku dia dalam keadaan elok. Selalu cam tu mesti pelajar lelaki.betul ke ibu intan. sabar ye, sebab tu makcik tak nak jadi cikgu, habis anak orang kena beduk ngan makcik.

kakpah berkata...[Reply]

adei.. juling mato den.
maun setahun tak buek roti relur ni...

kak long berkata...[Reply]

tak po lah tak makan ghuti tolo pun..huhuhu!!

ahmad humairi berkata...[Reply]

Assalamualaikum,

Moga tabah menghadapi karenah anak-anak didik....selamat hari guru 2011.

Kakzakie berkata...[Reply]

Pengsan cikgu dibuatnya. Mesti ibuintan dah tak mampu nak senyum walau kakak masa baca ni tergelak sendiri.

Sabarlah wahai cikgu. Selamat hari guru.....

nurkass berkata...[Reply]

alahai..
tak dapek den nolong eh..
pueh jogil2 an mato ni..tak buleh nampak yo..tak lopeh den nak buek ghuti tolo..haha

sahromnasrudin berkata...[Reply]

assalamualaikum ibu...

cantiknya semua tulisan tue..penuh unsur seni la heheheee

Zaitun berkata...[Reply]

Kena cari info lainlah kalau nak buat roti telor,juling mata hehehe....

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

buruk lagi tulisan doktor! haha

sal berkata...[Reply]

yg dari tinggi..makin naik tekanan..

yg darah rendah..makin turun tekanannya juga...

itulah pengorbanan guru..

Pn Kartini berkata...[Reply]

assalamualaikum IbuIntan:)

...ingatkan nak salin gak resepi roti telur...tapi tu laa..asyik sekerat jekkk!!hehehehe..

IMANSHAH berkata...[Reply]

huhu cantik juga tulisan depa

anak murid saya hampeh

adol ihsan berkata...[Reply]

Salam..

huhu.. Rahsia makan seimbang.. :)

IMANSHAH berkata...[Reply]

ilang komen saya ...huhu