Followers

Khamis, 19 Mei 2011

Janji Bahagia.

Hadiah sempena Hari Guru.
 DG48 ke Gred DG52 =  1,228 guru .
Gred Khas C               = 72 guru .
DG44 dinaikkan ke Gred DG48 = 6,585 guru .
DGA32 ke Gred DGA34           = 99 guru
JUMLAH yg terima hadiah         = 7984 guru..
 
Guru di M'sia = lebih daripada 400 000..
Kurang  2% guru yg terima hadiah daripada Kementerian 
  
Tak apalah cikgu-cikgu.  
Tak naik gaji pun tak apa,.. janji kita bahagia. 
Anak-anak didik tetap keutamaan kita.
Rezeki tetap Allah yang beri.






........Bahagia tak cikgu?



19 ulasan:

IMANSHAH berkata...[Reply]

bahagia je..macam merajuk bunyinya

kakcik berkata...[Reply]

Bahagia bukan sekadar pada pangkat dan harta, kan?

kak long berkata...[Reply]

takpo lah kak kan...
ado hikmah ea tu...ado lak joki kek lain kan?

Kakzakie berkata...[Reply]

Mata kakak melihat ramai guru yg gigih seolah-olah tidak ada yg nampak. Kami ibu-bapa nampak dan hingga pada Hari Guru ramai ibu-bapa yg tidak sayang memberinya sesuatu sebagai penghargaan namun Kementerian tak nampak.

Tapi cikgu ini tetap dihati kami. Kami jua berdoa janganlah dia dipindahkan.

Moga ibuintan sentisa bahagia menjadi guru.

azwandengkil berkata...[Reply]

Sekecil mana pun gaji guru, keberkatan yang mereka perolehi itu yang membahagiakan mereka.

anie,Nagoya berkata...[Reply]

Kita bahagia pada ci
kgu2 yg terus mendidik dgn tabah

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

Sabar aja lah kak..

Nasib doktor2 gomen lagi teruk sebenarnya, tapi tak ramai yg tahu...20 kali ganda lagi teruk dari nasib guru...

al-lavendari berkata...[Reply]

gaji ni ibarat keperluan kain untuk membuat baju. katalah kita perlukan 2 meter, kalau ada lebih pun kita tetap guna 2 meter juga. yang lebih tu akan dibuat benda-benda lain yang kadang2 tak ada faedahnya.

wallahuaklam.

Acik Erna berkata...[Reply]

ibuintan..tak po la insyaallah akan sampai maso pulak untuk ibuintan nanti..

ibuintan berkata...[Reply]

Iman... tak merajuk punnnn

ibuintan berkata...[Reply]

kakcik,

betul tu.. pangkat dan harta pun tak menjamin kita akan bahagia, semuanya terletak pada keikhlasan dan penerimaan kita pada sesuatu itu

namun lain orang lain cara mendapat bahgianya.. kan

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong...
insyaallah , joki ado di mano2 usoho yg ponting

ibuintan berkata...[Reply]

kakzakie,

terima kasih kerana menghargai guru2 anak kakzakie

sebab memang dah minat memang saya bahagia menjadi guru selama 23 tahun ni

ibuintan berkata...[Reply]

azwan.. betul tu, banyak mana pun dapatnya manusia takkan puas kan

moga apa yg saya dapat,moga saya peroleh berkatnya sekali

ibuintan berkata...[Reply]

anie... insyaallah cikgu2 akan sentiasa dan terus tabah

ibuintan berkata...[Reply]

DZ..

keje gomen camtu lah kot, dah ramai tak terpandang dan terlayan dek gomen

tu sebab doc ramai lari ke swasta ye..

ibuintan berkata...[Reply]

Pakngah,

duit... banyak pun tak jamin cukup kan, namun syukur tetap ada rezeki yg terjamin setiap bulan

ibuintan berkata...[Reply]

kak erna,


hahahaha... bilo lah tu, kok ado joki.. syukur, tapi rasanya takde kot

ckLah berkata...[Reply]

ckLah DG-Mon je..:D