Followers

Isnin, 2 Ogos 2010

Bersih dan ceria

Sudah sebelas kali menjadi kelas terbersih tahap satu untuk sesi 2010. Pertandingan kebersihan dan keceriaan kelas dijalankan setiap minggu. Kelas yang menjadi Johan juga menerima baucer kupon  bernilai RM7.00. naib johan RM5.00 dan ketiga RM3.00.  Setakat ini kelas Tahun 1 Arif telah mengumpul baucer kupon bernilai RM126.00., rasanya menjelang hujung tahun tertampung duit untuk jamuan akhir tahun kelas. Tahun ini boleh sekali lagi order KFC untuk setiap murid.  Saje beri motivasi supaya sentiasa mengamalkan sikap menjaga kebersihan.

Semua pelajar tahun satu Arif sudah dididik menjaga kebersihan kelas sejak awal tahun, sampah mesti tiada di dalam kelas. Mereka juga sudah pandai menjaga dan mengemas kelas walaupun tanpa disuruh.  Mereka berasa bangga bila kelas mereka diumumkan sebagai salah satu pemenang pada setiap minggu. Tujuan pertandingan ini ialah memupuk dan menanam nilai menjaga dan mengutamakan kebersihan dan keceriaan kelas, supaya stiap pelajar dapat belajar dalam suasana ceria dan gembira.

Yang jadi tukang sapu, tukang lap cermin dan tukang hias tentulah cikgunye dengan dibantu pekerja am. Murid tidak dibenarkan,tugas  murid hanya  jangan buang sampah di dalam kelas.

1 ulasan:

kak long berkata...[Reply]

tahniah...!
1 arif...memang arif budak-budak nya..:)