Followers

Khamis, 27 Mei 2010

Rumah oh Rumah - apalah nasibku

          Layan Fafau dan Fbi Hot FM - Rumah Oh Rumah. Topik ni buat hati mendidih saja, mana taknya sudah 11 tahun beli rumah masih tak siap-siap lagi malah sekarang sudah masuk pula list rumah terbengkalai. memang tidak gunalah pemaju ni sedap-sedap je menipu pembeli. Ingat pembeli ni kaya ke... kalau jumpa pemaju tu mahu cekik je lehernya. Dulu masa promosi janji bagai nak gila, lastnya habuk pun pun takda...

Semua pembeli merasa tertipu, janji lain tapi jadinya lain. Bulan-bulan potong gaji, mereka makan kenyang tapi pembeli ... makan ikan masin, memang tak guna.
Sudah 10 tahun bayar membazir sahaja, projek tu usahasama Majlis Daerah K. Pilah dengan pemaju, tapi bila jadi kes macam ni , MDKP pun buat bodoh saja..semua hampeh.. Yang sedih lagi tu bayaran sudah keluar 60%... camno tu, camno ati den ni  tak paneh

6 ulasan:

kakcikseroja berkata...[Reply]

Memang sedih kan? Syukurlah, rumah yang kakcik beli dapat diduduki tepat pada masanya. Kalau tidak, tak mampulah kakcik nak bayar sewa dan pada masa sama gaji dipotong untuk ansuran pinjaman. Bagaimanapun, di kawasan kakcik duduk memang ada rumah yang terbengkalai sudah hampir 20 tahun!

ibuintan berkata...[Reply]

memang frust sangat kakcik,
terpaksa buat hutang lagi, bina sendiri di kg

sayangsayangibu berkata...[Reply]

lokasi pilah tu dimano?
nak kono sekeh tui MDKP nih yo..
meh kito sekeh reramai... ;p
kalaulah boleh kan?

Yunus Badawi berkata...[Reply]

Salam ibuintan.

Haah Pilah kat belah mana?

Kalau jumpa jgn setakat cekek aje leher pemaju tu. Tapi letupkan sekali biar hancur hehehe

Mmg tak berhati perut. Rasanya dia kalau tak kaya pun tak lah menanggung hutang mcm pembeli2 tu.

ibuintan berkata...[Reply]

salam ssygibu,
nama e hebat Perpaduan Height,
masuk ikut matrikulasi k.pilah,
letak e puncak gunung yang ke 3 dr Taman bukit Intan,
maso promosi tak pulak kek situ
tompek e

ibuintan berkata...[Reply]

salam YB,
kalau leh memang nak lotup an, lotup an samo ngan MDKP tu skali,
boleh ko?
tak ko nanti see pulak duk dlm beret kek kajang tu