Followers

Khamis, 20 Mei 2010

Ngantuk giler tapi nak cerita juga

Selamat tengah hari,
Baru pukul 12.50 knapa lah ngantuk sangat ni. Entah kenapa sekarang ni mata ada masanya tu ngantuk sesangat. Klas dah habis, kerja juga sudah selesai, kertas periksa semua sudah di tanda,  markah saja yang belum masuk dalam buku pelaporan tunggu subjek lain dulu, duduk sorang-sorang pulak dalam kedai buku, tu yang mata berat semacam. Kalau dapat rebahkan badan ni mahu lena rasanya, semenjak pagi semalam memang sibuk dan tidak cukup rehat langsung..,
Pagi semalam sekolah sekejap sehingga pukul sebelas pagi, kemudian menziarah sepupu yang meninggal dunia, pukul satu suku petang selesai semua urusan  di tanah perkuburan , balik semula kerumah untuk mandi, solat zuhur dan berkejar pula menjemput Azim di SMDAS pada pukul dua suku petang , dari sana terus pula ke SMK Tunku Muhammad ambil Intan, Intan pula tamat kelas pada pukul dua empat puluh petang, di sebabkan tidak sempat memasak  nasi ibuintan singgah makan di sebuah kedai makan di Jalan Melang, berhampiran IPD Kuala Pilah. Selapas makan balik ke rumah. Tidak juga dapat rehat. pergi semula ke rumah sepupu , menolong masak-memasak untuk majlis tahlil malam tadi.
Sementara menunggu waktu maghrib sempat lagi membasuh kain baju yang tidak sempat dibasuh sejak kelmarin, selepas maghrib pergi semula ke rumah aruah sepupu untuk bersama-sama menyertai majlis tahlil aruah. Pukul sebelas malam baru balik selepas menolong berkemas dan mencuci pinggan mangkuk.
Balik rumah, selepas solat isya cadang nak terus tidur tetapi tidak juga dapat, Intan minta temankan dia buat homework yang masih belum siap... dah meneman tu mulalah bukak laptop, apalagi jenjalan la ... jenjalan meredah maya malam yang terang benderang. Pukul dua belas setengah baru homework Intan siap. Masuk tidur, tapi tidak tahu pukul berapa betul-betul lelap... Ibuintan kalau dah pukul dua belas lebih tu mata memang liat sikit nak lelap.
Tunggu loceng tak bunyi-bunyi lagi, mata pulak makin berat, ni kalau terlelap ........gb pulak lalu......... memang.... cari nahassssss
Wassallam.
p/s:  aktiviti sama macam dulu-dulu juga, tapi sebab umur dah banyak ni badan pun cepat saja letih dan lesu nye, kena makan lebih suplement agaknya kan

3 ulasan:

maiyah berkata...[Reply]

kalo mata berat ni mmg kalo lyn mau terlelap gak..

kak wan berkata...[Reply]

Bila rutin harian bertukar,badan pun mulalah tak keruan.

ibuintan berkata...[Reply]

salam maiyah,
salam kakwan,
memang la perubahan hormon jugak kot, semua kucar kacir sekarang ni