Followers

Khamis, 6 Oktober 2011

Indahkah khabar yang akan diterima... Belanjawan 2012.


 Jom kita nantikan sama-sama 
Apakah ada berita yang akan menggembirakan kita
Banyak orang kata.... 
ada berita gembira
Entah berita apa dan entah untuk siapa
Harap-harap benarlah bagai diduga
Bolehlah kita senyum sampai ke telinga
Janganlah hanya sekadar propa
yang besar kenyang yang kecil terngangga
Yang di pejabat boleh tengok dan dengar sambil  buat kerja
Yang di rumah boleh golek-golek , boleh  berbuat apa saja
jangan lupa sediakan sepinggan cekodok atau lempeng biasa
dan seteko kopi O kurang gula.



18 ulasan:

akuzle berkata...[Reply]

rasanyer mender sama, kak. ader bonus or saguhati n esok g pasar rega barang dah naek...gitulah

azieazah berkata...[Reply]

Sudah kurang keterujaan itu. Tiada yang istimewa lagi.

Sama-sama kita nanti.

kaklong berkata...[Reply]

harap jangan ada udang disebalik mee eh,batu laaa....
*sodap apo mee buh udang...~hehehe~

luahfikiran berkata...[Reply]

SALAM,
MACAM2 KHABAR YG DIDENGAR ! KITA TUNGGU SAJELAH PTG INI ! LF PUN TAK KE MANA2 ! MINAT JUGA NAK TAHU WALAUPUN DAH JADI ORANG PENCEN NI !

Pn Kartini berkata...[Reply]

khabaran nan indah2 kutttttttt...
tapi..tak dek laa nak excited sgt..heheh...;)

Pe2..moga Ibuintan sihat2 di sana yaaa;)

ibuintan berkata...[Reply]

akuzie... betul tu, yang penting kawalan harga barang oleh pihak kerajaan kan

dapat bonus sekali je tapi beli barang hari2

ibuintan berkata...[Reply]

Azie.. rasanya yg paling teruja ialah pihak peniaga, umum saja kenaikan sikit mulalah harga barang naik mendadak

semua dah rancang tu nak naikkan rega apa pulak


kita tetap jugak yg terpaksa ... terpaksa beli sbb dah keperluan utama

ibuintan berkata...[Reply]

kaklong... mee udang best, lae banyak udang lae best


mee rojak pilah xdo udang kan!

ibuintan berkata...[Reply]

Dato LF... saya selalunya tak pernah nunggu pun, dengar2 gitu saja melalui radio sambil buat kerja rumah sbb biasanya mengambil masa yg panjang


selalunya tonton berita utama saja selepas itu

ibuintan berkata...[Reply]

Tinie... harapnya adalah yg indah untuk kita penjawat awam, tapi kalau harga barang melambung selepas sedikit insentif yg kita dapat, rasanya tak berbaloi jugak kan


moga ada perkhabaran yg indah terutama kpd golongan miskin dan tiada berpendapatan tetap

alhamdulillah... akak sihat di sini, moga Tinie juga sihat di san

Kakzakie berkata...[Reply]

Selalu pusing-pusing, kenen sana kenen sini yg beruntung mereka juga ibuintan... yg susahnya tetap pada rakyat juga walau tak banyak sikit pasti tempias yg -ve tetap ada disebalik +ve yg diberikan....

Kita tunggu ye!!

Citarasa Rinduan berkata...[Reply]

ayu perniaga makanan pun nak tahu gak... kita tunggu sama2....

ibuintan, lama tak dengar khabar intan..dia dah ambil ezam hujung tahun ker?

azlina berkata...[Reply]

rasa mcm dh mls nk dgr hbs2 sgt esk beli surat khbar je...

ibuintan berkata...[Reply]

betul tu kakzakie... tak dapat nak memuaskan semua pihak kan

ibuintan berkata...[Reply]

Ayu... kalau harga barang naik, ayu terasa jugak kan sbb setiap hari perlu beli barang keperluan dapur dengan banyak


intan.. sihat, dua minggu lagi baru dia exam

ibuintan berkata...[Reply]

akak pun macam tu jugak, akak akan dengar berita je petang nanti... panjang sangat pembentangan tu

NzA berkata...[Reply]

entahlah kak, sukar nk dinyatakan..suami sy org kuat cuepecs, jenuh naik turun p bincang...

sama gak dgn beban guru, bria2 janji nk kurgkan n siap wartakn ttp hampeh....

Acik Erna berkata...[Reply]

Ibuntan..dah beberapa tahun dah belanjawan ni..tidak mengujakan buat kita semua..betul tak