Followers

Selasa, 31 Julai 2012

Saya yang menurut perintah.

Assalamualaikum...Selamat berpuasa.  Moga sihat dan ceria semuanya.yt

Ini bukan kelas sains rumahtangga, bukan juga kelas jahitan Kemas, bukan juga sesi jahitan untcuk raya.  Ini tugasan yang mesti disiapkan dengan kadar segera.  Kalau dah segera maknanya mesti siap sebelum raya. Aduh du du du du ....du du du!!  Bukan juga menerima tempahan tapi lebih kepada permintaan daripada seorang majikan kepada orang bawahan.


 Bilik kemahiran hidup jadi pusat operasi.
Hari Jumaat dengan bantuan GPK berjaya memotong sebahagian kecil kain.  
Maka mulai pagi semalam setiap waktu free akan berada di pusat operasi ini.


 Mesin antik tu.... jenuh  kaki.  Hanya mesin ini yang ada.
Dah puluhan tahun tidak menggunakan mesin enjut kaki ini. 
Dah la antik.. bunyi pun ada ala-ala keretapi mel malam.
Tapi bila ditanya pada murid-murid yang sedang belajar 'bising tak?'
"Takde la cikgu, tak bising pun"  bila diorang kata tak bising 
maka berterusan lah kaki terenjut-enjut.

 Kain yang masih belum dipotong......

 Bermeter-meter-meter lagi tuuuuuuuuuuuuu!
Tolonggggggggggggg help me!
Tolong potong dan tolong jahit juga ye!

Lastnya tanggal kasut...... kaki dah kepenatan.

Alangkah baiknya jika ada para jutawan atau dermawan yang sudi menyumbangkan


ini 


ini pun leh jugak!  Janji yang bekaran.

Hahaha... berangan yo!

Okey jangan nak berangan, sambung kojo copek.  Potong gaji kang!



16 ulasan:

Norgadis Labuan berkata...[Reply]

Minta majikan beli motor utk mesin lama tu, kalau ada motorna bolehlah guna karan...

ahmad humairi berkata...[Reply]

Nak tempah.....untuk bilik saya. Kecik je...

Ha...tupasalla...
FOC kann!!!????

Selamat Hari Raya..
Maaf Zahir dan Batin.

Kakzakie berkata...[Reply]

Waaahhhh... sekolah pun nak beraya juga ke? Mestilah bermeter-meter-meter kalau tengok kakak pun kakak rasa macam tak terlarat nak jahit tu cikgu.

Tapi saham jugalah dibulan puasa ini selagi langsir diguna selagi itu ada saham utk akhirat..

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

minta majikan hantar ke kedai aja..ahahaha....

ibuintan berkata...[Reply]

Nor... dah minta, majikan tongah buka buku kira2

ibuintan berkata...[Reply]

Cg... leh je tp dabel pay ye

Slamat hari raya tuk cg n famili juga

ibuintan berkata...[Reply]

Kakzakie.. bgtu la harapnya, melabur ngikut kemampuan

ibuintan berkata...[Reply]

Doc.... tu la yg pertamo2 di usulkan

NzA berkata...[Reply]

cantiknya warna kain tu...akak jahit langsir utk sk ke????? syabas!!!!

Acik Erna berkata...[Reply]

assalam ibuintan..tugas untuk sekolah ye he he

Zaitun berkata...[Reply]

Salam ibuintan...satu tugasan yang dikira berat tapi bila dihitung pulangannya berbaloi juga,niat mesti ikhlas.

Pn Kartini berkata...[Reply]

Salam ibuintan:)
Aduhaii...pastinya ibuintan terror bangat jahitnya..tu yang dikerah tuu..tini memang failed jahit2 nihh..huuhu..:)

InsyaAllah...siap nanti..pasti satu kepuasan buat ibuintan..:)

white rose berkata...[Reply]

salam ibuintan...
selamat berpuasa...

waaahh, sangat pandai menjahit ye...
rajin sungguh

ibundo berkata...[Reply]

Salam ibuintan. lamo botul kakpah tak monjongok sini. Dah naik maleh nak bojalan2 ko ghumah orang. Apo koba. Sehat nampak e. Kok tak sehat takkan kono sughuh buek langsir tu kan? Pulun bu.. pulun...

solamat menjalani ibadah puasa.

Alin Marlini berkata...[Reply]

buat langsir sekolah ek kak?

azlina berkata...[Reply]

assalamualaiku kak nah
salam ramadan
sama2 kita mengimarahkan bulan yg mulia ini..
selamat beramal..