Followers

Selasa, 6 Mac 2012

Milo percuma... besar bagai johan.


Minum Milo anda jadi sihat dan kuat.  Entah kenapa bagi saya milo percuma ini memang sedap rasanya.  Sejak dari sekolah rendah dulu, van yang datang membawa milo percuma ini sentiasa ditunggu-tunggu.  Pagi tadi ia tiba-tiba muncul diperkarangan sekolah.  Sesuai sangat dengan cuaca yang panas, maka cikgu dan murid sama-sama beratur untuk mendapatkan secawan  air yang sejuk dingin itu.


Dua orang cikgu yang membesar bagai johan sedang beratur mengisi bekas air masing-masing dengan air milo percuma.  Sebab cikgu-cikgu besar bagai johan maka cawan kertas tu tak sesuai buat mereka, satu cawan kertas tu hanya untuk sekali teguk sahaja.  Harus guna bekas yang besar... harus diingat juga dua orang cikgu yang besar bagai johan di atas bukan ibuintan tau!!









15 ulasan:

kaklong berkata...[Reply]

tak po muko tak nampak....kehkehkeh!

ahmad humairi berkata...[Reply]

erm....memang x sesuai....bawak jug laaa...

Azian Elias berkata...[Reply]

teringat aku zaman sekolah dulu - dulu.. Cikgu tunggu je lah ye dalam bilik guru.. Bebudak tolong ambik kan. Pakai jug lagi..hee

atuk berkata...[Reply]

Assalamualaikum Ibuintan

kesian cikgu tu...jadi model..he he

Daddy Ziyyad berkata...[Reply]

Milo van/lori ni mmg sedap kan...Milo pun dah keluarkan packaging ' milo sejuk van'...boleh lah rasa dia

Kakzakie berkata...[Reply]

Ala... kakak tahulah itu bukan ibuintan, tapi tetap senyum dan kakak pasti ibuintan pun tak mungkin minum segelas kertas itu mesti lebih juga kan. Hihi....

p/s: terkenang masa sekolahlah dulu. untung jadi cikgu masih dapat merasa peluang ini..

Ibuhani berkata...[Reply]

Hahaha.... Van Milo ni kalau dtg kt kampus sini pun staff kt sini pn bwk bekas bosar cm cikgu2 besar tu! Ado yg bwk 2-3 bekas seorg! Ngalah budak sekolah jugak ibuintan!

Zaza Si Photographer berkata...[Reply]

iklan: ibu, boleh kita minum milo sejuk?
:D

inazamri berkata...[Reply]

van milo jarang masuk ke kampus ina cuma van nescafe je kerap.nescafe xbest.

Acik Erna berkata...[Reply]

ibuintan..akak memqng tak suko milo..tak kiro lah macam mana pun..he he

ummiross berkata...[Reply]

nostalgia..masa kecik2 dulu suka sangat kalau van milo ni datang ke sekolah, milonya memang sedap semacam hik!

aku HIV positif berkata...[Reply]

milo dia orang bancuh agak pekat dan kurang manis. dapat kita nikmati rasa milo sebenar. :)

p/s- dulu2 pun membesar bagai johan juga. sekarang saya mengecut macam lidi :)

MulutPayau berkata...[Reply]

Biasanya ckgu yg terlebih kalau van milo datang...heheheh.....

Rumah Kuning berkata...[Reply]

salam
hehehe tergelak baca en3 ni. besar bagai johan...

NzA berkata...[Reply]

kenapa milo dio org sedap sgt ye....
Kalau kt sk ni kami siap tadah jug...over...hi...